#31 Isola Santa - Vergemoli - Trassilico

Italië, Careggine

Gemis
Vandaag wordt mijn vader 90. Zijn tweelingbroer in Australië ook- of eigenlijk is t daar al bijna voorbij. Ik kan gelukkig nog in Isola Santa telefoneren en zelfs nog even de wifi gebruiken, heb de rest vd dag amper bereik in de bergen. Dat ik er vandaag niet bij ben houdt me al bezig sinds ik dit voorjaar wist: ik moet het afmaken, niet ooit, maar nu. Er is wel altijd n prijs, het leven gaat door, 3 maanden in Nl ben ik er niet bij - net als bij de bruiloft vorig jaar. Ik ben dankbaar dat ik mijn beide ouders nog heb, in -verhoudingsgewijs- goede gezondheid en ze mogen samen en zelfstandig genieten vh leven. Zij hebben elkaar ooit leren kennen op de CWCV: catholic walking club of Victoria. Het wandelen zit me dus letterlijk in de genen en ik ga extra van deze dag genieten om die generatie, ook vele ooms en tantes, eer aan te doen. Dus vandaag geen oortjes met muziek of podcasts. Ik zing liedjes die we vroeger thuis leerden, vd verkennerij in waalwijk in de jaren 50 schat ik. "Maar die kat kwam weer,die kon niet langer wag" en "Toen hertog Jan kwam varen...".

Bronwater
Al snel lukt t zingen niet meer, de weg is steil, smal, schuin, slingerend en schitterend! Ga me nog eens uitvoerig te goed doen aan brood, peccorinokaas, parmaham en salami v gisteren. Kom diverse Italianen tegen die voor funghi op pad zijn, je ziet ze nu overal. Er zijn zelfs aparte rugzakken voor, soort manden in camouflage kleuren - past mooi bij de knalrode outfits van de lokale jagers-verzamelaars. Is er hier ook water? Vraag ik. " Ja, niet veel, maar vlakbij." Als je de berg AF gaat is t inderdaad
niet ver. Ik klim, badend in t zweet.Pas om 12h kom ik bij een bron die, op zich prachtig, in bemoste grote bekkens heerlijk kristalhelder ijskoud water druppelt. Vertragen gaat hierdoor vanzelf, ik tank mn 2,5 liter en koel, zoals vanouds vorig jaar, meteen maar even mn benen.

,,,

Trassilico
Ik mag mn tentje opzetten
Wifi
Douchen
Avondeten
Morgen ontbijt....
En nog 2 franse mede pelgrims ook!

Gefeliciteerd...feestje!

A very nice surprise to meet Mickael on our Way to Assise, speaking simply truely of our lives! As for me, one of an important meaning of life is to meet others. And this take much importance on the pilgrimage! Piacere ! Sarah

Sarah 2022-09-07 21:43:21

et rencontrer Michael c’est établir des liens durables :) !