Weer thuis d.d. 12 oktober

Nederland, Zwolle

Na n heerlijke vakantie in Trier,
n voorspoedige treinreis terug en
slechts een uur vertraging;
stonden we om kwart voor 1 in de regen op Zwolle Hauptbahnhof.
Ondanks de NSklantenservice lukte het om per taxi naar de Wagenschuurstraat te komen.
Daar was de voordeur versierd met ballonnen.
Op tafel stonden flessen wijn..... en een fotocollage van mn pindat!
6 heel goed gekozen fotos: n ontspannen kopje koffie, de dromedariscape in de regen, het been omhoog in de kerk, de beide priesters in Bernin op mn naamdag, het stuwmeer op de 1na laatste dag, het weerzien met Hanna!
Dat was heel fijn thuiskomen...
En het hele huis is door Hanna en onze klusvrouw Agnes mooi geverfd en behangen de afgelopen maand. De nieuwe vloerverwarming was aangenaam warm.
Zelfs voor de ochtendkrant kon ik weer belangstelling opbrengen, nadat ik "het nieuws" 3 maanden gemist had als kiespijn. En eigen bed, eigen koffie had ik ook niet gemist maar is wel erg fijn.

Nu 1,5 week "onderduiken" en op maandag 25 oktober weer naar school.
Anders ben ik in de zomervakantie altijd minstens n week zoet met het nieuwe schooljaar, maar in juli heb ik daar nog niets aan gedaan. Toch vind ik dat eigenlijk ook wel fijn om nu te gaan doen, in mn studeerkamer vol kampeerrommel, op een bureaustoel ipv picknicktafel, op mn laptop met toetsenbord en muis ipv 1vinger-telefoon.

Wat betreft pindat: ik vul hier en daar nog wat aan, herstel typfouten enz. "Stuur mijn volgers n email" zet ik uit. In de lijst verslagen staat de nieuwste (bewerkte) bovenaan.

Heel veel dank voor jullie interesse en meeleven, het heeft me goed gedaan!

Vrede en alle goeds! Michael

Heel mooi om te weten dat je weer heelhuids thuis bent bij je dierbaren, Michael. Uit je verslagen is goed op te maken dat je genoten hebt van je voettocht. Geniet ook nog even van de rustige dagen die voor je liggen alvorens je weer te storten in de hectiek van het schoolleven. Maar iets zegt me dat je daar na een korte gewenningsperiode ook wel weer van gaat genieten.

Bert Oude Kotte 2021-10-12 11:16:46

Welkom thuis. Omringd met liefde: dat zit wel goed. En veel dank voor je reisverslagen, inspirerend. Eigenlijk heb je ook gelopen voor al die volgers...

Marcus 2021-10-12 11:38:52

Heel hartelijk warm welkom thuis Michael!! Dank voor alle mooie verhalen..

Rosalie 2021-10-12 14:34:07

Die ballonnen, Michael, rond de voordeur - volgens mij doet men dat voor uit Mekka teruggekeerde pelgrims ook. Je bent dus nu een soort hadji. Welkom thuis en veel dank voor alle mooie verslagen en foto's.

Pierre Valkering 2021-10-12 14:51:32

Fijn dat je weer heel terug bent Nu genieten van thuis Hannah en gezin

Fokke 2021-10-12 16:42:36

Hallo Michael, Bedankt voor het prachtige verslag. Vanavond in 3u tijd de 2e helft van je reis gelezen, als een boek. Onbeschrijfelijk mooi, dapper en nederig. Het laatste stuk langs de Grande Chartreuse is bijna spannend. Ik hoop dat je het allemaal rustig kunt nabeleven en straks een goede start mag hebben. Hartelijke groet Rieks