#14 Eaux-puiseaux -Flogny 2o km

Frankrijk, Eaux-Puiseaux

Om 6h op, om half 7 op pad, compliment! Als t gras niet nat is pak je n tent en rugzak zoveel sneller in. Prachtige zonsopgang, wegspringende reeen, beetje mist....
Om 10h in Ervy-le-Chatel had ik al n kleine 10km gelopen. En kwam onderweg bordje tegen: Vezelay 95 km. Dus in precies 2 weken 300 km afgelegd. #trotsop! Nou waren er wel dagen bij met 0,0 hoogteverschil, en maar een dag met forse regenbuien. Dus de gemiddelde snelheid blijft geen 150km/week. Fietsers die ik spreek rijden dat, of meer, op 1 dag. Maar hebben dan ook andere contacten met mensen die hier wonen.

Ik passeer in het bos al m'n 3e departementsgrens, nu Yonne: de Bourgogne!
Ik zat er nogal doorheen om 15h. Zelfs in het bos was het veel te warm. Was erg blij met mn parapluie/sol, en mn Afrika en ABBA playlists. Maar dat hielp maar n beetje tegen het saaie asfalt - en n niet gemarkeerde bosweg kan ik me niet veroorloven. Opeens was er n jagershut , met deur open en koelte. Ik ga er even op n bank liggen. Daarna ging t wel - maar de laatste loodjes naar de gite v Flogny wogen zwaar. En toen bleek....dat Mr. Le Maire er wegens covid geen pelgrims meer wil ontvangen. De mensen die me uitgenodigd hadden even te komen uitrusten, boden me vervolgens ook n douche, bed en avondeten aan. Sympathieke mensen met studerende kinderen. Het klikte. En ooit willen ze hier chambre d'hote (b$b) van maken: kan ik van harte aanbevelen!

Beste Michael, vandaag zijn we jou op de terugweg van de Morvan op een paar km. gepasseerd! Mooi om je te blijven ‘lezen’. Vooral je geworstel om steeds je rugzak (is die echt 17 kg.?!) geordend in te pakken doet me glimlachen. Waar zou dat een metafoor voor zijn?

Marcus 2021-08-21 21:42:16

Hoi Michael, Ik denk nog vaak terug aan ons gesprek van een paar maanden geleden. Ik vind het mooi om te zien hoe je af en toe op jezelf reflecteert. Wat maak je veel mee, mooie indrukken die je niet gauw zult vergeten. Soms is het heel goed om buiten je comfortzone te gaan, want daar valt veel meer te beleven. Ik wens je een heel goed vervolg van je reis! En, 56 is een hele mooie leeftijd 😀

Gerrita 2021-08-21 23:18:25

wat zijn er toch goede mensen op jouw tocht! Dank aan al die mensen die je verder hielpen en vooral aan hen die je onderdak gaven. Alle goeds en God's zegen voor jou en alle mensen die je ontmoet.

Papa 2021-08-22 20:40:20

Wat een verrassingen telkens maar weer, na de hindernissen.