Afronden in abdij

Frankrijk, Saint-Jean-de-Maurienne

Ik heb dus besloten om te stoppen. Het weer wordt zondag tm woensdag erg slecht. Het is genoeg geweest, heb genoten en bij de dag geleefd zoals de bedoeling was, niet naar een geografische maar spirituele eindbestemming gestreefd. Ik wilde het feest v Franciscus eigenlijk wel op de chemin vieren, maar nog n hele dag regenetappe heb ik er niet voor over; ga op zoek naar n gemeenschap om t mee te vieren. Denk eerst aan la Cordelle in Vezelay of de Clarissen in Reims. (Mijn belevenissen daar op etappe #5 heb ik nog steeds niet geupload, wil ik langzamerhand alsnog doen als "terugblik". )
Reims is nu te ver weg, ben immers "bijna" in Italie .... althans, dat lijkt het misschien op de kaart, op n reliefkaart ziet het er heel anders uit. Het volkslied "fratelli d'Italia" zal ik in een ander jaar zingen als ik dan, 70 km verder, de grens passeer bij de col MontCenis.

De verleiding om nu de eerste de beste trein naar huis te nemen is groot. Maar dan weet ik zeker dat de overgang zo groot is dat ik vervreemd rondloop en niet te genieten ben. Er moet nog heel wat herkauwd en afgerond worden en dat doe ik liefst in Frankrijk. Ga uiteindelijk naar de zusters Benedictinessen van La Rochette. Hun foldertje lag in de kathedraal vandaag, en ik was welkom toen ik belde. Met de trein naar Chambery, overstappen naar Pont-de-Beauvoisin en dan 6 km lopen naar Belmont-Tramonet.