#32 Tramayes- Beaujeu

Frankrijk, Tramayes

Col d'Aveynas 762m is de hoogste tot nu toe. Betekent v begin tot eind v deze etappe 643m stijgen en 780 m dalen. De col zelf is mooi, maar t uitzicht heiig. Bovendien is alles dicht op maandag, heb me te lang op terrasje met panorama verheugd. Het stijgen gaat met de wandelstokken prima, voiral bij t dalen moeten ze een deel vh lichaamsgewicht opvangen om blessures te voorkomen. Tijdig rusten is nog belangrijker.... en dat staat soms haaks op de hoop: nog even en dan is er vast n mooi plekje met schaduw en uitzicht en gras enz.

De afdaling is zeer steil. Mooi uitzicht op het piepkleine dorpje Beaujeu dat steeds dichterbij komt. En op de eerste wijngaarden vd Beaujolais. Ik zie in de lijsten van de vereniging chemin d'Assise n telefoonnummer van 'le milieu' en hoop dat ik daar kan kamperen. Als ik er aankom tref ik de eigenares in de laatste uren tijdens haar verhuizing. Ze heeft jarenlang met veel plezier hier pelgrims opgevangen maar gaat nu naar n appartementje. Niet eenvoudig. Desalniettemin krijg ik precies wat ik nodig heb: gazon in de rozentuin voor mn tentje, een emmer en kraan. Maar bovendien zelfs n stoel, koude biertjes en n kussen. Ze zet haar allerlaatste 'stempel' in mijn carnet en ik geef haar n kaart v Franciscus uit Taize. Het is werkelijk het allerlaatste wat ze voor n pelgrim kan doen- maar wel exact wat ik nodig heb en ik ben zeer dankbaar.

Wat bijzonder dat jij haar laatste pelgrim mag zijn. Haar voltooide werk mag bekronen . Zei weet wat je nodig hebt Om uitgerust verder te gaan . Geniet , bewonder en verwonder Dank en groet moeder aarde Vrede en alle goeds

Jose 2021-09-13 23:02:48

Afgelopen week het Pieterpad afgerond. 498km in totaal. Hebben we 4 jaar over gedaan. Respect voor de afstand die je nu al overbrugd hebt. Hopelijk mag je veel inkeer en devotie onderweg tegenkomen. Ben benieuwd wat je onderweg in cadans houdt. Mij hielp bijvoorbeeld de rozenkrans...

Fokke 2021-09-14 10:36:25

Heel bijzonder Michael om via je verslagen met je mee te mogen reizen. Respect voor je doorzettingsvermogen en inzet. Lieve groet.