Exceptionellement ferme tm donderdag...

Frankrijk, Fley

Hanna komt half 12 aan op het station v Chalons s Saone. Ik krijg een lift daarheen v frere Gregoire, ook diaken. Zo heb ik n rustige ochtend bij de freres st jean in Rimond en ontbijt met de vicarisgeneraal vh bisdom. Een fijne, knappe, jonge priester met twinkelende ogen n leren jack en motor. We spreken over kwesties vd kerk in de samenleving, niet over kaalslag en kerkvijandige media maar de armoede v boeren en hoe hen n hart onder de riem te steken, aansluiten bij de lokale mogelijkheden in dorpen, soms is t al heel wat als t lukt dat vrijwilligers de kerk overdag openhouden en dat er bloemen zijn.
Ik laat mn wandeltakken achter, met t gevoel alsof ik ze wijd zoals in kevelaer of lourdes, ze hebben me goed gedragen deze 1e helft van mn pelgrimage!
Maar nu gaat deze blog offline en vieren Hanna en ik samen n weekje vakantie en Bourgogne. A bientot!

Een heel mooi en eerlijk reisverslag. Ik merk dat het lopen op een pelgrimspad net is als het leven, vol met UPS en downs en je neemt toch de hele weg jezelf mee . Ik heb niet gelopen maar ben wel met mezelf op "reis" geweest dus herken hier en daar de struggles. Voor nu een hele fijne week met Hanna, doe haar de groeten. Tot het volgende verslag.........