#11 Anglure - kanaal Haute Seine

Frankrijk, Méry-sur-Seine

De hele dag langs n lang recht kanaal. Had nooitgedacht dat ik daar zoveel plezier aan zou beleven.
1. Je hoeft helemaal niet op de route te letten.
2. 0,0 hoogteverschil.
3. Asfaltfietspad links, echt voetpad rechts, bij elke brug wisselen.
3. Zwaar bewolkt, fijn wandelweer
4. Had veel te verwerken uit Anglure
5. Lekkere oude muziek op mn oortjes waardoor ik me jeugdig voelde (golden earring, meatloaf, queen, police enz)

In steMarie/Seine bestel ik om half 12 het dagmenu in "le merry Saigon". Maar ik krijg het niet eens op. Wil lekker verder lopen langs dat dromerige oude kanaal. Als ik 'wavin flag' hardop m eezing en zwaai schrikken 2 wandelaars op de andere oever. Niet iedereen groet. En dat terwijl het departement l'Aube (mn 2e dept grens overgestoken vandaag!) groeten expliciet aanbeveelt op de toeristische informatieborden langs t kanaal.

Werd s middags zelfs overmoedig en dacht in 1 dag de camping municipal v Troyes te kunnen halen. (Hoorde later v NL fietser dat die ook gesloten was, net als ste Marie/Seine). Maar om 18 h was t genoeg geweest. Ik had nauwelijks drinkwater bij me, maar vond n mooi plekje aan de oever vd Melda waar ik me zou kunnen wassen. De eerste keer echt wild kamperen. Prompt kwamen er wandelaars, autos en zelfs n helikopter vlak langs. Maar ik ben niet meer bang zoals vroeger voor bekeurende gendarmes: tot nu toe had iedere Fransman die ik vroeg alle begrip als je 1 nachtje je kleine tentje neer wil zetten. Het voelt vrij en gelukkig - al zit het beroerd, vanwege de muggen breng ik de avond in de tent door.

Dappere man. Mooi om te lezen hoe je je alleen-zijn draagt, open staat voor wat er op je af komt en vooral ook je talent om contact te leggen. Chapeau, monhomme.