#33 Beaujeu - St Cyr le Chatoux

Frankrijk, Beaujeu

Prima geslapen in de tuin v Michele - met wat muziekbop de achtergrond. De oogst is begonnen vd Beaujolais, 3 campervans v druivenplukkers genieten s avonds vh leven.
Als ik om 7h opsta is het droog. N regenboog groet me en geeft me t gevoel dat op Micheles laatste gastvrijheid hier n bijzondere zegen rust. Zodra ik mn rugzak droog heb ingepakt begint t te regenen. Logisch, er is 100% kans op regen voorspeld. Toch word ik nauwelijks nat tereijl ik beschut door bomen afdaal naar Beaujeu. Ik ksn er boodschappen doen, drink 3 grands cafe terwijl ik ontbijt (fromage blanc met perzik en pruimen) en kaarten schrijf. Cafe Bacchus heeft passende muurschilderingen. Zodra ik klaar ben is t droog. Ik vertrek rond 10h naar St Cyr, 20 km en veel hoogteverschil. 6 uur lopen schat men in
Mn 3 kilo aan boodschappen heb ik inmiddels al met 20% verminderd;-).
Het is n prachtige wandeldag met geen regen, schitterende uitzichten, veel stijgen en dalen.
Ik luister mn Spotify playlist Neue Deutsche Welle: 99 luftballons, skandal im Sperrbezirk, Codo (duese im Sausenschritt) enz, geeft veel energie. Ik spreek niemand, al is t wel erg leuk tussendoor met Hanna te @ppen die de hele dag op onze zolderkamer a h vergaderen is. Of mooie herfstfoto's te sturen. De bramen zijn iedere keer zeer verleidelijk - maar kosten ook veel tijd. 5 per keer neem ik me voor, tevens geschikt om weer even de ademhaling op orde te krijgen.
Lunch: stokbrood met olijfolie, banaan, abrikozen, tomaten, appel.