Nacht tussen de koeien

Noorwegen, Sogn og Fjordane

De kust van Noorwegen ten zuiden van Trondheim, dat halverwege het land ligt, biedt in feite de meest spectaculaire landschappen van het hele land.
Daar zijn de fjorden, de wegen en de bergen het meest indrukwekkend.

Mijn reisleider (van papier) heeft voor mij nog 2 van de spectaculaire trekpleisters in petto, de Geirangerfjord en deTrollstigen.
Omdat het al wat later in de middag was toen ik die Geirangerfjord naderde heb ik een stukje daarvoor een plek voor de nacht opgezocht, zodat ik die dag daarna die mooiste fjord, die het hart vormt van alle fjorden in Noorwegen, zou kunnen bezoeken.

Na wèèr een lange tunnel en de volgende al over 500 mtr. was een mooie verdiepte picknickplaats aan een riviertje. Dat leek mij wel wat.

Die picknickplaatsen in Noorwegen zijn meestal bijzonder mooie plekjes voor een overnachting. Ze zijn voorzien van een schoon toiletgebouw, afmeting zeer ruime badkamer, voorzien van warm water, papier, zeep en handdroger, en ook geschikt voor invaliden. En natuurlijk staan er ook picknick tafels.
Behalve een mooi uitzicht bood deze plaats nog iets meer, n.l. een loeiend ontvangst door een kudde koeien.

Gewoon verbazingwekkend dat je zonder veel moeite hier iedere avond het campertje zo kunt neerzetten dat je die avond en de volgende morgen de meest fraaie landschappen en vergezichten vanuit je luie huiskamerstoel kunt zien.

Slaap lekker.

Wat een mooi reisverhalen Hans en nog proficiat met jouw kleinzoon

Martin vos 2018-07-07 13:18:54

Mooi! Had je ook gratis melk?

Joke 2018-07-07 21:13:02

Dank je, Martin. En wandelen in het mooie Limburg is ook fantastisch. De kalfjes hadden honger, Joke. Er bleef voor mij niets over.