Reizen gaat hier niet zo heel snel

Frankrijk, Bagnères-de-Luchon

De afstand tussen Artigat en Gavarnie is misschien niet zo heel erg groot, maar door dit gebied kan- en wil je niet jakkeren, dus nog even een tussenstop in Bagneres-de-Luchon. Niet helemaal op de route, maar wel om alvast een goede indruk te krijgen van het ruige gebied in de Pyreneeën.
De weg naar Bagneres-de-Luchon ging eerst door een laagvlakte die fris en groen was, met links steeds die alsmaar dichterbij komende uitgestrekte bergketen waar ik tenslotte in naar boven moest.
Daar werd tenslotte na veel slingeren en klimmen het doel bereikt. Wel was het een wereld van verschil met de streken die ik tot dan bezocht had omdat het een druk bezocht toeristenplaatsje bleek te zijn. Weliswaar tussen de 2 seizoenen in, de zomerdrukte was weg en de wintersportdrukte moest nog beginnen, maar ondanks dat was het er goed druk en natuurlijk ook met de bekende souvenir winkeltjes.
Als je hier zou willen wonen, geen probleem, aardige huisjes staan leeg en zijn (bijna) instapklaar. :-)
Op de camping stond ik naast een jong Amerikaans koppel dat per fiets en tentje vanuit Barcelona via de Pyreneeën heel Spanje wilden rondtrekken. Althans, dat was zo'n beetje hun plan.
Beiden hadden een éénwielig aanhangertje achter hun fiets en zo trokken ze door het land, de hoge bergen en de erg koude nachten deerden hun totaal niet. Over sportief gesproken........ En het moet kunnen, ze hadden ongeveer dezelfde leeftijd als mijn rollende huisje en die doet het ook nog steeds goed. :-)
Na 1 avond had ik het touristengedoe daar wel gezien, dus de volgende dag verder de bergen in.