Reizen is soms blijven

Frankrijk, Le Brugeron

De "pin" is een paar dagen niet verplaatst, want waarom zou je vrijwillig een mini-paradijsje met aardige mensen verlaten?
Ook nog met een hond die mij sterk doet denken aan onze Imro van zo' n 27 jaar geleden.
Wel actief geweest, en de diverse onzin die nu volgt verwijst naar foto's elders op deze pagina.
Zoals je kunt zien hou ik deze site bij met een telefoon, werkt geweldig!
Afgelopen zondag een stevige wandeling gemaakt. Kwam er toen (weer) achter dat sommige mensen wel heel erg leuk wonen. De één heeft een privé waterval in zijn tuin, de ander houdt van stevig, maar niet van planken zagen en maakt zijn huis daarom maar van complete boomstammen!
Vroeger deed men dat stevige ook al hier door heel kunstzinnig losse stenen op elkaar te stapelen en zo een woning te maken, vaak op de meest afgelegen plekjes.

De volgende dag bleek weer dat ouderdom in hoofdzaak nadelen heeft, maar in ieder geval 2 voordelen: Ten eerste heb je meer tijd en ten tweede heb je bijna alles al eens meegemaakt en dus veel ervaring.
Dat kwam van pas. Een campinggast had een probleempje met zijn smartphone die ik kon helpen. Bleek later dat het een IT'er was!
Een ander had een probleempje met zijn caravanverlichting, en de hele middag ben ik samen met Marcel, de campinghouder, bezig geweest zijn auto voor de jaarlijkse keuring in orde te maken.
Een dag vóór de keuring kwam hij er achter dat zijn auto, 17 jaar oud, enkele problemen had waar hij niet uit kwam, dus een middagje sleutelen en hij was blij! De auto is goedgekeurd!
De late zon in de avond is hier trouwens vanaf mijn plek wondermooi!

5,5 jaar heb ik in het busje met een te zwakke motor gereden, zelfs met de heuvels in Zuid-Limburg had hij moeite, en de berg na Luik op weg naar het zuiden was eigenlijk onmogelijk.
Dus natuurlijk moest ik gisteren mijn sterke GTI 2.0 testen die er nu sinds een half jaar in zit en beklom de Col du Béal, vlak bij mijn camping en 1400 mtr. hoog.
Wat een ervaring, onvermoeibaar trok hij het busje de berg op!
Voor wat skiën was ik wat te laat, alles gesloten, maar de sneeuwruimer stond al (nog) klaar.
Vooral in de avond is vanaf mijn standplaats de Puy-de-Dôme, die op een afstand van hemelsbreed 65 km staat, mooi te zien.
En niet te vergeten het slanke lange fotomodel dat ik nog tijdens een wandeling tegenkwam. Voor de zekerheid heb ik haar maar geen afscheidskusje gegeven.

Vandaag is het plan weer wat verder te reizen, maar ik blijf nog wel in het Parc Natural Régional Livradois-Forez.

Mooie omgevingsfoto's met een prachtig verhaal erbij. Leuk om met je mee te reizen in gedachte.

Joke 2015-06-03 11:19:34

Je doet het goed daar in Frankrijk ;-) Ziet er heel mooi uit allemaal. Blijf genieten en zorg dat die zon eindelijk ook eens naar Nederland komt. Ze beloven hier van alles maar moet het nog zien haha. Grtjs, Vanuit Maastricht

Angelique 2015-06-03 11:26:52

geweldig, Hans, een echte VANDIJK, voor iedereen klaarstaan! èn tóch nog volop genieten....... succes, ik volg je op afstand., leuk , alsof ik zelf meerij........gr.: ps. Ria is vannacht opgenomen i/h ziekenhuis, buikklachten etc. vervelend en pijnlijk. : Jan .

neef jan 2015-06-03 12:02:42

Hans, geniet ervan Niets is zo mooi als de binnenlanden van Frankrijk. Puy-de-Dôme is ook de moeite waard er zijn veel windsurfers.

Rob 2015-06-03 16:43:25

Hi Hans, Jouw verhalen doen me heel sterk verlangen naar pensioen ;-) Weet je het moment dat je er nog niet klaar voor was en door wilde werken? Leuk om zo'n paradijsje tegen te komen een verassing en cadeautje je leventje Prachtige betoverende foto van de ondergaande zon ,begin Vincent te begrijpen met zijn licht dat hij vond in Zuid Frankrijk . Vermaak je nog even en kijk uit naar je volgende verhaal /ervaring Geniet en pluk je dagen Groetjes Joey

Joey 2015-06-03 20:30:52

Wat een droom leventje heb je Hans Puur genieten van de natuur en leven als een slak Alles langzaam en rustig Grt

Martin Vos 2015-06-03 20:40:23

Allen bedankt voor het mee-genieten. Hoop dat jullie ook een fijne tijd hebben. Angelique, de zon zei mij dat ze al lang schijnt boven Nederland, maar dat vervelende wolken de boel daar verpesten. Kon zij niets aan doen. :-( Jan, hoop dat het niet ernstig is. Beterschap voor Ria en sterkte jullie allebei.