Water en dubbel

Frankrijk, Colombey-les-Deux Églisis

Terwijl het de vorige avond nog stralend mooi weer was bleek de volgende ochtend dat het nabijgelegen plaatsje Bar-le-Duc zijn kennelijk niet verkochte hoeveelheid water royaal over mijn camper aan het sprenkelen was. Gratis staanplaats en gratis water, het kan niet op hier.
Als afwisseling dus maar wat waterrijke plaatsen bezocht met de wel klinkende namen "Réserve Nationale de Chasse et de Faune" en "Parc naturel régional de la Forét d'Orient" (foto's)
Best een mooie taal eigenlijk, dat Frans.
Ook veel heuveltoppen benutten die Fransen, onderweg op die toppen een Grieks monument en een dubbel kruis gezien. (foto's)
Ik had het nu echt niet dubbel gezien, het bleek zowaar de gedenkplaats van Generaal De Gaulle te zijn.
Mijn huidige pleisterplaats ligt slechts luttele meters van zijn graftombe verwijderd, dus als hij hier goed kan rusten zal ik dat hier ook wel kunnen.
Dit is nu wel een plaats met zeker 14 van die grote witte kapitale woningen op wielen, dus gelukkig zorgt die kleine van mij hier voor wat extra kleur.

Nooit geweten dat De Gaul daar begraven is. zo leer ik ook nog wat,nu hoef ik niet meer op vakantie ,ik ga met jou mee !! See you, enjoy.

Rob 2015-05-27 18:25:07

Wat een mooie natuur. Ik vind jouw campertje trouwens het mooist!

Hannie 2015-05-28 11:57:17

Haha, Rob. De camper is tenslotte groot genoeg voor ons allen!

HansVWT3 2015-05-28 14:31:49

Ja Hannie, eenvoud is altijd het mooist!