Maastricht, maar dan anders

Spanje, Águilas

Wat is er fijner met lekker weer dan een strand?
Wel, twee stranden natuurlijk, aan ieder zijde één. En daartussen dan kamperen.
Dat was hier mogelijk op een landtong, waar je afhankelijk van zonnestand of wind op dat moment je strand kon uitkiezen.
Het gaf gelijk ook een soort thuisgevoel: Het leek op de omgeving van Maastricht met zijn zandsteen- of mergel heuvels, inclusief de bijbehorende gegraven gangen. Maar toch ook weer een tikkeltje anders. Al was het maar om het hoedje dat zo'n heuvel hier droeg.
Dacht dat ik hier een fijne plek voor mijn campertje had gevonden, maar later zag ik toch dat de grond hier niet zo betrouwbaar was als ik dacht. De afbrokkelende grond was mijn plekje al dicht genaderd......
Het vreemde aan dit gebied rond Almeria zijn de totaal onverwachte tegenstellingen. Het is er aan de ene kant gort en gort droog, het regent dan ook zelden. De enige woestijn van Europa bevindt zich trouwens hier. Aan de andere kant is het een soort Westland van Spanje. Er is veel landbouw, groente- en fruitteelt en vaak zie je zo ver je kan kijken kassen. Niet van glas zoals wij ze kennen, maar van plastic dat er door het steenstof dat er op geblazen wordt geel-grauw uitziet. Hoe ze aan het water komen weet ik niet, maar ieder boompje en struikje in het landschap heeft zijn privé waterslang.
Ook zie je regelmatig verlaten landbouw gebieden waar de grond nog vol met plastic slangen zit en bergen plastic afval daarnaast.
Dit omdat langzamerhand veel landbouw nu naar Noord-Afrika is gegaan vanwege de goedkopere arbeidskrachten daar. De woningen van de vertrokken boeren staan links en rechts als ruïnes in het landschap.
Het toerisme neemt nu hier die verloren inkomsten van de bevolking over, op veel plaatsen worden luxe vakantie woningen gebouwd en is Engels, Duits of Nederlands de meest gehoorde taal. Ja, de ouwetjes hebben het vaak nog niet zo slecht tegenwoordig. :-)
Op deze heerlijke plek tussen de wateren ben ik dan ook 7 nachten blijven staan, ik wilde op deze plek aan de wintertijd periode beginnen.

Jullie wisten trouwens dat ik hier op doktersrecept ben? Volgens hem zou ik hier geen last van mijn wintertenen hebben, vandaar. haha

Tot zover, groet

Hoi Hans je hebt niet gezegd of je nou geen last heb van wintertenen, mooi verhaal en prachtige foto's

martin vos 2016-11-17 18:32:47

Ha Hans, Want een mooi verhaal weer , je kunt het straks bundelen als reis pocket voor travelers :-) een fotografisch interessant gebied aaan je foto's te zien,prachtige plaatjes!!! Ik zou het daar ook wel kunnen volhouden denk ik de winter door :-) wie weet ooit .. Cheers Joey

JOEY 2016-11-17 20:54:03

Hans het is weer fijn om iets van je te horen en als wij het zo zien gaat het je het goed voor de wind.Notabene gesproken over de wind , de bladeren vliegen hier in het rond. Blijf lekker in het zuiden want dan krijg je ook geen wintertenen. Voor de rest is alles ok hier. Groetjes T&C

Truus & Cornë 2016-11-18 01:10:36

Bedankt voor jullie reacties, Martin, Joey en T&C Hier heb ik geen last van die tenen, Martin, want ik heb Hollandse wintertenen. ;-) En Joey, gewoon op een goede dag je dromen waar maken, tot die tijd, ook veel plezier. Ja, Corne. Het was al een tijdje geleden, maar ik kan de Pindat bestanden niet uploaden zonder wifi. Wel zet ik geregeld een berichtje op Facebook en Instagram omdat kleine bestanden via de telefoon wel gaan. Maar de Facebook-loze mensen horen dan even niets van mij, sorry