Wel hoog, maar een beetje droog (de waterval)

Frankrijk, Gavarnie

Dus vandaag verder gereden naar het gebied van de hoogste waterval van Europa. Zou het daar even mooi zijn als bij die bij andere grote watervallen in bv Canada en Afrika?
In ieder geval was de weg er naar toe heel mooi om te rijden en deze dag heeft het oude VW'tje ook zijn hoogste berg bereden, n.l. 2115 meter. De camera op zijn dak snorde van plezier. Helaas kan ik die beelden tot nu toe niet op Youtube zetten bij gebrek aan een goede wifi verbinding, maar dat komt later waarschijnlijk wel. Nu hierbij alleen een enkel beeld van die video. Jullie zouden die weg misschien ook kunnen herkennen, want aan de vele op de weg geschilderde kreten te zien is de Tour de France ook o.a. over deze weg gegaan.
Gavarnie zelf ligt aan een doodlopende weg. Verder rijden kan alleen nog maar een klein stukje naar een skipiste en een camper parkeerplaats, maar uiteindelijk moet je altijd dezelfde weg terug. Nooit een probleem, want het is een mooie route, voor een groot gedeelte slingerend langs een riviertje.
De dag na aankomst was erg bewolkt, maar vanuit mijn overnachtingsplek, die parkeerplaats voor campers, ben ik naar de "circuspiste" gelopen waar die hoge watervallen zouden zijn. Het water viel er wel van grote hoogte, maar helaas waren het nu maar een paar kleine straaltjes. Aan het eind van de zomer valt er natuurlijk maar weinig te vallen, pas als in het voorjaar de sneeuw gaat smelten valt er veel meer te vallen, maar zo lang wilde ik er niet op wachten.
De "piste" zelf is een erg mooi groen gebied met waterstroompjes, wilde paarden en veel gras dat behalve door die paarden ook door bruine koeien die met een herder over de velden trekken kort wordt gehouden. Overal in dit gebied trouwens zie je groepen bruine koeien, enkele met een bel om de nek, rondtrekken. Deze "bel-koeien" functioneerden ook prima als wekker bij mijn campertje.
De 2e dag hier was wel heel zonnig en ben ik via een andere route weer richting die piste gegaan.
Verder laat ik hier maar de foto's spreken terwijl ik plannen maak om Frankrijk te verlaten. Dus het volgende verslag zal uit Spanje komen.