Weer thuis en de oorzaak van het motorprobleem gevonden

Nederland, Maastricht

Enige tijd na deze roadtrip maakte ik een afspraak met de garage die 3 jaar daarvoor de motor had ingebouwd.
Onderweg had ik natuurlijk regelmatig contact met hen, maar hun adviezen en suggesties die ik uitvoerde hielpen geen van allen.
Hun laatste suggestie was dat de oude dieseltank het probleem veroorzaakte, waar nu natuurlijk benzine in zat.
De wat agressievere benzine zou roest en vuil losweken waardoor het brandstofsysteem steeds vervuilde.
Dus de tank werd vervangen door een nieuwe, met als resultaat...... geen enkele verbetering.
Ze moesten de camper dus nog wat langer houden om verder te zoeken, dat werd een week.
Toen kwam eindelijk het telefoontje: de motor loopt perfect.
Het bleek dat een sensor in het luchtfilter al die problemen had veroorzaakt waardoor de gas/lucht verhouding niet goed was.
Tja, motoren hebben soms hun kuren en dat houden ze soms hardnekkig vol......

Deze roadtrip heeft in totaal 12 weken geduurd en er is 5400 km afgelegd.
Hiernaast is de afgelegde track weergegeven.
In Frankrijk was de heenreis de oost route en in Spanje was dat de west route.

Al met al vond ik het een geweldige ervaringen en wat misschien wel het meest verbazingwekkend was, en tevens een goede les:
De slecht lopende- en onderweg niet te repareren motor gaf mij totaal geen stress.
Als je geniet (en niet in tijdnood bent) van het leven kun je heel veel tegenslag prima verwerken.
En ook: Uitdagingen aangaan, oplossingen zoeken en ervaringen opdoen verrijken het leven.

Wie weet, tot een volgende reis,