Regenrijk gebied, behalve gelukkig nu even.

Frankrijk, Fraisse-sur-Agout

Op die vorige plaats bij dat half-leeggelopen meer heb ik mijn eigen verblijfsrecord verbroken, zowel tijdens deze reis als ook die van vorig jaar, n.l. 6 nachten op dezelfde plaats verblijven. Het was dan ook een prima plaats, ondanks het ontbreken van een winkeltje in die omgeving.
Vandaag toch maar weer wat verder gereden, maar niet zo heel veel verder. Dit Parc Naturel Régional du Haut-Languedoc is dan ook bijzonder mooi. Wel een regenrijk gebied, maar daardoor is de natuur fris en groen. Tijdens mijn verblijf hebben ze de douche gelukkig even stopgezet en is er geen druppel gevallen.
Het landschap is heel weelderig, bedekt met ruige bosgebieden waarin veel eiken, beuken, pijnbomen, kastanjes en wilde appelbomen voorkomen. Je zou je hier gewoon in het leven kunnen houden met de vele noten die overal op de grond liggen, afgewisseld met kleine appeltjes en bramen die hier ook volop groeien. Ook lopen hier moeflons (wilde schapen) rond.
Na mijn vertrek vanaf die vorige plaats nog even een foto van het meer gemaakt en gereden naar een camperplaats bij Fraïsse-sur-Agoût, een klein dorpje met eenvoudige huisjes, maar ook met een (piepklein) winkeltje.

De volgende dag een flinke hike gedaan.
Het basiskamp, mijn huisje op wielen, stond op 753 mtr. hoogte en vandaar ben ik naar een bergtop op 1120 mtr. hoogte gelopen. In totaal 5,5 uur heen en terug, natuurlijk incl. lunch en fotomomenten. Soms liep je gewoon op een naar boven lopend bospad waar bloemetjes volop midden op het pad groeiden. Bovenop die top stonden een aantal windmolens. Indrukwekkend die grote wieken vlak boven je hoofd te zien -en horen- draaien zo midden in een verlaten gebied.
Men zegt dat je spiermassa afneemt naarmate je ouder wordt, dat heb ik in ieder geval nu weer even op een pauze gezet.
Sowieso is het goed lichaam en geest goed te gebruiken om het gezond te houden. De een doet dat met bv puzzelen en sport, ik vind reizen daar heel geschikt voor. Iedere dag is anders en door de onbekende omgeving waar je je weg in moet vinden train je de geest prima.
Wat wel hetzelfde is als thuis is de sterrehemel, maar dan toch anders.
De lage temperaturen hier op deze hoogte deden mij na 2 dagen besluiten dit gebied te verlaten en wat meer de warmte in de lagere gebieden op te zoeken. Kou kan ik tenslotte ook thuis wel krijgen.
Dus de motor werd weer aan het werk gezet.
Fijne avond.

Hans, blijf in de sterren en waar het warm is. Wij hebben de CV al een paar dagen aan. Thuis is alles goedGroetjes Truus en Corne

Truus & Cornë 2016-10-14 00:33:02

Blijf maar lekker reizen en vooral waar het nog lekker weer is. Ik geniet wel van je mooie foto's naast het kacheltje.

Hannie 2016-10-14 13:55:25

Ook hier is het niet echt warm, Corné, Truus en Hannie. Begin deze week wilde ik naar de Pyreneeën maar daar werd heel slecht weer voorspeld. Daarom ben ik nog even aan de noordkant van het gebergte gebleven, rustiger weer maar wel een beetje fris. Vandaag motregen, maar morgen wil ik wel dat hooggebergte in. En dan het warmere Spanje. :-) Door een foutje van mij waren de verslagen van 21 en 30 sept. gisteren verdwenen, maar ze staan er nu weer op. Helaas waren jullie reacties niet meer terug te halen, ze zijn dus per ongeluk weg, sorry.