De roadtrip is nu echt begonnen

Frankrijk, Javernant

Natuurlijk is iedereen vanzelfsprekend na deze vakantieperiode vol goede moed en frisse zin weer aan haar/zijn werk begonnen.....

Haha, daar geloof ik dus helemaal niets van, daarom wil ik weer zoals afgelopen jaar jullie de gelegenheid geven met mijn roadtrip mee te reizen.
Die roadtrip zal naar verwachting door de landen rond de Middellandse Zee gaan en is al een week geleden begonnen, maar door gebrek aan een wifi verbinding tot nu toe kon in nu pas een nieuwe reis aanmaken op mijn bestaande blog. Met een trage GPRS verbinding die tot nu toe beschikbaar was lukte dat niet. Maar instappen kunnen jullie nog steeds.
De reisblog van 2015 is ook nog beschikbaar, dus die herbeleven blijft mogelijk.
Tijdens de trip zal de te nemen route pas bepaald worden, dus geen tijds- of plaatsplanning, het gaat om het beleven van "Het Reizen", het reisdoel is minder belangrijk.
Ook zullen de bekende toeristische trekpleisters juist vermeden worden en zal de reis van A naar B niet via de snelste of kortste, maar via de mooiste route gaan.

Dus de start was maandagmorgen 19 september 2016 met een volgeladen huisje-op-wielen en de voortekenen waren gelijk al goed-maar-niet-heus. Terwijl ik een week ervoor mijn fiets nog gecontroleerd had bleek die morgen de voorband zo plat als het bekende dubbeltje. En dat terwijl ik hem niet gebruikt had. Vreemd!
Toch maar gewoon met platte (fiets)band vertrokken en de eerste overnachting was op een camperplaats (parkeerplaats voor campers zonder voorzieningen) in Le Cheminot, niet meer dan een kleine verzameling huisjes kort na Troyes.
In die verzameling huisjes wonen wel heel verstandige mensen die weten hoe ze straatmeubilair hufterproof moeten maken. Kunnen ze bij ons nog wel wat van leren, zowat al ons straatmeubilair kan gesloopt worden en dat gebeurt dan ook regelmatig.
De kwaliteit van dat hufterproof heb ik verder maar niet getest, denk dat ik mijn krachten verder nog wel nodig zal hebben.
Ik wens jullie een goede nacht, van mij was die daar prima!

Wat een vrij leven, dit is genieten

Martin Vos 2016-09-26 20:03:11

Leuk, je eerste verslagje. Ben benieuwd wat je allemaal weer gaat beleven.

Jeannet 2016-09-26 21:06:04

Hey Hans, Ik wens je een mooie vrolijke spannende reis en wel weer terug!! Inderdaad slim het hufterproof tuinmeubilair en mooi in evenwicht met de omgeving. Maar comfortabel ?? ik weet het niet, een mooie lange reis ga je maken zie ik .. verlang zo op deze manier wel naar pensioen :-) nog 10 jaartje's Cheers Joey

Joey 2016-09-26 21:41:11

Leuk om je verslag te lezen.Ben benieuwt naar de volgende! Goede reis!👍

Jeanne 2016-09-27 12:08:44

Leuk weer iets van je te horen. Thuis alles o.k. Maak er een fijne en voorzichtige reis van ,ik blijf je volgen via Google Earth.

Rob van Kessel 2016-09-27 15:16:57

Bedankt allen voor het mee reizen. En Joey, in de avond zijn die stenen bankjes best comfortabel, ze hebben de warmte van die dag vast gehouden. :-)

HansVWT3 2016-09-27 20:00:07

Fijne reis, super! Ik lees je verslagen wel.

Hannie 2016-09-27 20:16:32

Hoi Hans prettige terugreis jammer van de auto het was een mooi reisverslag en prachtige foto's succes