Camperplaats in de woestijn waar Gaudí ook geweest moet zijn

Spanje, Cuevas del Almanzora

Omdat ik deze verslagen alleen kan uploaden bij een goede wifi verbinding duurt het soms even voordat er een nieuw verslag op Pindat staat. In die tussentijd zet ik regelmatig kleine foto's met mijn telefoon op FB en Instagram. Voor Instagram heb je geen account nodig om die te zien, alleen kun je dan niet reageren. https://www.instagram.com/dijkhans/

Dus ik was gevlucht van het strand voor de harde wind die er voor zorgde dat het zand tussen mijn tanden knarste, voor de opkomende zee die door de stevige zeewind en de maan die nu dichtbij de aarde staat mijn "tuin" dreigde onder water te zetten, maar ook omdat de gasfles bijna leeg was. Nu heb ik ook nog wel 2 kleinere gasflessen, maar ik wilde weten of die Franse gasfles hier te vullen zou zijn bij een benzinestation waar ze LPG verkopen. En vlakbij, in Vera zou zo'n station zijn. Ook zou daar een camperplaats zijn, dus alle reden om daar naar toe te gaan.
De gasfles kon er inderdaad met LPG gevuld worden, dus met wat ik thuis in de auto doe om te rijden, kook, koel en verwarm ik hier. Makkelijk toch?
Wat betreft die camperplaats had ik al gehoord dat die moeilijk te vinden zou zijn. Ik vertrouwde maar op mijn smartphone die mij door allerlei kleine ingewikkeld lopende straatjes voerde om tenslotte aan te geven dat ik een smal weggetje moest ingaan die vanuit een woonwijk de wildernis in ging. Dat weggetje ging door een verlaten, kaal, heuvelachtig en droog gebied, zo'n 8 km lang.
En zowaar, aan het eind ineens een mooi bewerkte ingang die duidelijk aangaf dat hier naast een tennis academie ook een camperplaats zou zijn.
Een Nederlandse dame kwam gelijk op mij af, begeleide mij naar de receptie een stuk verder, en schreef mij daar in.
De volgende dag liep ik eens over het grote terrein waar juist in deze periode een internationaal tennistoernooi plaatsvond.
Overal waren kleurrijke bouwsels en decoraties aangebracht, zij deden mij sterk denken aan de werken van Gaudí in b.v. Barcelona. Deze ongeplande ontmoetingen met onverwachte plekken maken het reizen voor mij juist zo leuk.
En dat was nog niet alles, toen ik naar het toilet wilde bleek er geen toiletblok te zijn, er waren alleen complete badkamertjes waar je gebruik van kon maken. Dus tussen de kunst-inclusief-badkamer verblijven voor 9,00 euro per nacht, het kan nog.
Er was ook nog een restaurant waar kennelijk weleens een Nederlander was geweest die na het afgelopen Nieuwe Jaar de tel was kwijtgeraakt........
Volgens een app die ik op mijn smartphone heb zou de maan nu juist bij zonsopgang bijna ondergaan, dus een goede gelegenheid om die super-maan nog eens te fotograferen. Dat waren een paar fotogenieke momenten, want aan mijn ene zijde kwam de zon net boven een heuvel uit, aan mijn andere zijde zag ik de maan net achter mijn camper verdwijnen.
De volgende avonden kwam de maan 's avonds in het donker op. Een imposant gezicht, in volledige duisternis die grote bloedrode maan boven de kale heuvels te zien opkomen. Kippenvel. Gaf echt het gevoel als of ik op een andere planeet stond.
Het staat op video.

Iedereen heeft haar/zijn eigen dromen, streef ze na en voer ze uit als het moment daar is en het nog kan!

Fijne dag verder, Hans

GEWELDIG HANS , Leuke tips !! Inderdaad gaudiaanse tafereeltjes.Waar zo busje je overal naar toe brengt :-)

Joey 2016-11-19 10:58:30

Omdat het uploaden lang duurt kan het zijn dat je nog niet alle foto's ziet. Het moeten er 13 zijn. Hans

HansVWT3 2016-11-19 10:58:39

Mooi! Het lijkt een beetje op park Guell van Gaudi in Barcelona :-) Ik zie 12 foto's.

Angelique 2016-11-19 11:24:06

Het koste 45 min. om ze erop te zetten, maar nu zijn ze er. Hans

HansVWT3 2016-11-19 11:27:20

Alle 13 foto's staan er op, mooi!!! Ik kreeg 5 mails achter elkaar (tussen 10.42 en 11.24 u.) met de melding van je (hetzelfde) verslag. Met horten en stoten is het toch maar mooi allemaal gelukt. Erg leuk dat we zo allemaal kunnen meegenieten. Wanneer ga je eigenlijk aan de terugreis beginnen? Of denk je dat je nooooooit meer terug wilt 😃? Groetjes!

Jeannet v D 2016-11-19 11:39:59

5 nogal liefst! Sorry mensen, voor deze spam. Ik zal Ron, de maker van deze site eens laten weten dat de automatische mail pas verstuurt moet worden als het hele bestand is geupload. Nu gaat het in het begin en bij wegvallen van de verbinding opnieuw. In het buitenland is ook bij een goede wifi verbinding het internet zelf soms tergend langzaam.

HansVWT3 2016-11-19 12:29:21

Ja alle 13! maar dan inderdaad 5x in 5 dezelfde mails :-) ha ha. Sjonge, wat een mooie foto's! Logisch dat je veel verslagen vanuit zowat dezelfde locatie stuurt! Wat is het daar prachtig! En daar heb je geen winter. Voordat het weer zomer wordt zal je wel wegwezen daar! Groetjes en heb veel plezier! :-) .

Koos van Dijk 2016-11-19 12:33:39

Hans wat mooie foto's van deze streek