Het einde van de reis, het nieuwe leven

Frankrijk, Langres

Deze pin geeft dan de laatste overnachtingsplek aan van mijn reis.
Vanuit hier zondag het einddoel in het noorden van Nederland bereikt en mijn kleinzoon Sem kunnen begroeten.

Omdat Sem mij deze terugreis zeer snel heeft laten doen rijden kon ik prima het grote cultuurverschil proeven.
Van vriendelijk handopstekende mensen die complimenten maakten over mijn busje en hem vaak nakeken naar kwaad kijkende en zelfs agressief kijkende mensen omdat het busje niet van 0 naar 100 in 8 sec. kan optrekken.
Van muntgeld accepteren zonder natellen tot bankbiljet controle bij een aankoop.
Van even een sanitaire stop in de schaduw langs de weg naar overvolle parkeerplaatsen in de volle zon en 30 plassers vóór je.
Van 1,25 naar 1,75 euro voor een liter drank voor je busje.
Van zeer mooie campings incl. warm water voor 8 euro naar kale camperplaatsen excl. warm water voor 14,70 euro. En vóór 12 uur weg zijn.

Gelukkig, we zijn weer thuis.
In een onvermijdelijke cultuur waar het leven draait om geld, materialisme en vooruitgang.
Niet meer om het leven zelf lijkt het soms, maar we genieten ervan.
Wat die vooruitgang soms betekent kunnen we bv. vanavond om 20:00 uur weer via het journaal te weten komen.
Of nu, via internet.

Natuurlijk heeft die vooruitgang ons hele goede en mooie dingen gebracht, maar laten we er voor waken dat die vooruitgang niet wordt omgezet in een terugval, -het lijkt er geregeld wel op- want dat kunnen we waarschijnlijk niet meer aan.

Omdat we graag vergelijken nog een spiegelbeeld van mij en een foto van de jonge Sem. Lijkt hij op mij?

Ik wens jullie een welverdiende vakantie toe en laat Sem naar je zwaaien. (Of maakt hij eigenlijk een lange neus?)

Gegroet.

Hi Hans, Welkom thuis dacht al dat thuis in Viva la France was :-) Wat leuk!! félicitations , met Sem mooi!! en inderdaad een gezicht je ziet meteen de genetische overeenkomsten :-) Het was leuk om jouw verhalen te lezen, en wie weet tot ziens op een landwegje in de buurt!! Ook felcitatie's voor Mariska en vriend!!! Hartelijks, Joey

Joey 2015-06-30 16:09:38

Als eerste hartelijk gefeliciteerd met de kleine Sem. Hans er bestaat maar een spreekwoord "'Life is living and living is free"" Alles is goed hier, en geniet nog lekker.

truus en corné 2015-06-30 23:15:45

Dank voor de felicitatie, Joey, Truus en Corné. Dit was de moeite

HansVWT3 2015-07-01 20:25:54

....waard om snel naar NL te rijden, die kleine boy Sem. Dank ook allen voor het volgen van dit verslag, het reizen beviel mij prima en er zal nog wel een vervolg op komen.