Medelijden.....

Frankrijk, Paulhaguet

Om te beginnen keek ik net even op Buienradar.... Had ik dus beter niet kunnen doen, want ik kreeg gelijk medelijden met jullie.... Echt waar!

Maar ter zake: de laatste 2 dagen ben ik in Paulhaquet gebleven. Dat valt weliswaar net even buiten het Parc Naturel, maar er was helaas dit keer geen andere mogelijkheid.
Gaf gelijk het nadeel dat wandelen eigenlijk niet goed te doen was vanwege de hitte en de schaduwloze paden hier. Toch geprobeerd en daardoor een mooie wilde bloemenpracht kunnen zien, en ook -waar ik zo naar verlangde: schaduw onder een dakje- muren met een dakje.

Vandaag dan maar mijn mobiele huisje gebruikt om in de bergen te kunnen komen. Wat vooral opvalt, het is allemaal zo ontzetten groen. Op zich niet heel spectaculair, maar wel héél erg mooi. En ook natuurlijk prima voor de armspieren, die worden hier beter getraind dan in de sportschool. Dat komt, je rijdt geen moment rechtdoor, continu moet je sterk draaien aan dat stuurwiel, dat niet eens een stuurbekrachtiger heeft..... tja, 1985.
Het ene moment ga je door een dicht groen bos, dan ineens zie je weer een indrukwekkend mooi vergezicht.
Helaas kunnen er geen video's op Pindat. De video's die de actioncam maakte zullen een goede indruk geven van de omgeving hier, maar die zien jullie later wel.
Trouwens de foto's die ik hier plaats zullen bepaald niet optimaal zijn, want behalve de tekst "bewerk" ik ook de foto's op mijn telefoontje.

Na de autorit bij een drankje kreeg ik nog even bezoek van een typisch geval van: "klein maar wel heel erg mooi".

Morgen gaat de reis verder naar Parc National de Cévennes.

De regen en het onweer was erg goed voor het " groen " . Alles weer fris. Het typische geval van jou is ook mijn profiel foto op Facebook. Gefotografeerd in Amerika. Groetjes.

Joke 2015-06-05 22:50:18

Omdat het hier idd zo groen is, Joke, zal het hier ook wel regelmatig regenen. Alleen nu even niet, gelukkig. :-) Nu ook je vliegende schoonheid gezien, leuk om ze te vangen, hé. Met de camera dan.

HansVWT3 2015-06-05 23:17:42

Wat een mooie natuur

Martin vos 2015-06-06 10:09:52

De regen viel erg mee. Rond 23.00u heeft het even flink geregend. :-) Die macrofoto is prachtig! ! Groetjes uit Maastricht

Angelique 2015-06-06 10:22:36

Ja, Martin. Natuur is mooi en zeker ook hier, bedankt. En ook bedank voor het compliment, macro- fotograaf Angelique. ;-)

HansVWT3 2015-06-07 08:07:46

Volgende keer ga ik met je mee, daar is het rustiger en mooier dan hier. hoewel als je hier je ogen opendoet zijn er ook wel mooie plekjes. Je Honda staat nog ongewassen onder de carport iedereen vind hem schijnbaar zuiver. mooie foto's heb je gemaakt en leuk dat we je kunnen volgen vanuit een luie stoel wel worden de armspieren hier ook goed getraind door de muisbewegingen geniet ervan zolang je nog maar 1 keer opa bent straks zit je met 2 op je schoot. see you .