Nu lekker weg

Frankrijk, Haironville

De antibiotica lijkt te werken dus Pinksterzondag dan toch maar vertrokken.
Aangenaam mooi is het om weer eens door de Ardennen te rijden.
Tijdje daar niet geweest, maar zelfs de snelweg E25 laat je veel van dat mooie landschap zien. Toch maar vanaf Bastogne de "oude route" genomen, zodat in 1 straat alle bekende- en onbekende merken brandstof die er maar bestaan in evenzovele tankstations je raampje passeren. Dat moest Martelange wel zijn.
Noord-Frankrijk is vanaf binnenwegen toch ontzettend mooi, vooral in Mei. Je rijdt door glooiende gele velden, afgewisseld door bebossing en natuurlijk de kleine slapende dorpjes. Wel onderweg een verstekeling aan boord gekregen. (foto)
Voor het eerst eens geprobeerd op een z.g. Camperplaats te overnachten. Dat zijn kleine plekken, meestal beschikbaar gesteld door een dorpje, waar je met een camper kunt overnachten. Ze zijn te vinden via coördinaten en er zijn er meer dan 8000. (foto) Soms zijn er voorzieningen zoals water en stroom, maar vaak ook niet. Je camper moet dus geheel zelfvoorzienend zijn incl. toilet.
Het is haast altijd gratis, of het kost maar enkele euro's. Ook water, stroom en/of toilet/douche kost, indien aanwezig, maar enkele euro's.
De keuze viel op een rustig parkje bij Haironville (pin) Het klopte helemaal, heel mooi, en gratis staan in een klein parkje naast een smal snelstromend riviertje (foto) met als bonus....... een fantastisch badhuis met kletterend fris stromend water ernaast. (foto) Waar vindt je zoiets nog, een droom toch? Helaas gingen de bijbehorende dames snel even weg toen ik mijn camera pakte. :-)
Voor de mensen met wat minder fantasie is het natuurlijk gewoon de wasplaats van het dorp uit vroegere tijden......

Hoop dat je klachten snel over zijn. Heel veel plezier onderweg. Leuk om je te volgen en je verhalen te lezen.

Marjoleine 2015-05-25 19:12:13

Hoi Hans. Leuk dat ik je nu kan volgen. Hier in De Heeg is alles hetzelfde 1e Pinksterdag geweldig mooi weer,nu 2e pinksterdag af en toe een flinke bui. Hopelijk gaat het nu beter met je door de anti biotica. Ik mis toch de dames in het romeins badhuis. Ik wens je veel plezier op je ontdekkingsreis richting france.

Rob 2015-05-25 21:59:44

Dank je, Marjo. Kus voor Levi. :-)

HansVWT3 2015-05-28 14:28:26

Dank je, Rob. De zomer zal daar ook nog wel komen!?