Alles is hier, zon, storm en regen

Spanje, Cuevas del Almanzora

Omdat het lekkere weer na die zandstorm waarvoor ik van het strand was gevlucht weer was terug gekomen, ben ik toch nog maar even naar die zelfde fijne plek bij de zee gaan staan.
Maar.... die plek was nauwelijks meer te herkennen, een totaal andere aanblik als enkele dagen daarvoor.
Links en rechts binnenmeertjes en nat zand tot aan de begroeiing en zelfs tot aan de huizen.
Zo'n 40 tot 60 meter breed is het strand, maar op veel plekken was de zee tot bovenaan gekomen, daar lagen de resten nog van wat ze had achter gelaten: zeewier, dode vogels en verdere troep. Het lichte droge zand van eerst was nu op veel plekken een donkere kleffe massa. Goed dat ik er was weggegaan.
Maar het was nu lekker weer, dus prima toch?
Echter, na 2 dagen weer die wind en die nacht daarna: regen, veel regen. De eerste regen die ik in die 5 weken dat ik nu in Spanje ben mee maakte. Zelfs bijna sinds ik op 19 sept. vertrok, want in Frankrijk heb ik ook maar een enkel licht buitje gehad.
Na zonsopkomst was het resultaat zichtbaar, diverse campers stonden in een grote plas water.
In zo'n geval is het natuurlijk uitermatig handig dat je huisje op wielen staat en je nergens aan gebonden bent, dus....... motor starten en weg.
Ik wilde trouwens begin december weer thuis zijn, dus een prima gelegenheid om aan de terugreis te beginnen.
Dus nog even voorraden inslaan en rijden maar!

Alhoewel, was even vergeten dat mijn huisje soms ook een eigen wil kan hebben...........

HI Hans , Zo te zien is je auto weer hersteld ,mooie foto's weer veel pezier en een goede terug reis , ben benieuwd welke route dat gaat worden -;) Gr Joey

Joey 2016-11-27 17:32:28

Helaas is de auto toch nog niet goed, Joey. De garage kon vanmorgen na lang zoeken niet vinden waar het probleem aan zou kunnen liggen.