Rome

Italië, Rome

Geen reisdag vandaag. Enigszins een mentaal vacuüm. Doel bereikt, en nu. Wel natuurlijk een kennismaking met Rome. Eerst met de hop on hop off langs highlight’s. Halverwege uitgestapt en te voet verder. We waren niet alleen. Heel blij dat we deze dagen met de kinderen konden beleven. En met ons nog veel toeristen. Heel veel. Jammer. Wel blij deze highlights gezien te hebben. Colosseum, Trevi fonteinen, Spaanse trappen, Pantheon en dergelijke. O ja, en nog de nodige overblijfselen uit de Romeinse tijd. De echte culturele aspecten en diepgang zijn aan ons minder besteed. De temperatuur (30+) nodigt overigens ook niet uit om er veel energie in te steken. Vanavond gegeten in de wijk Travesteren. Het uitgaanscentrum van Rome, zo lijkt het. Beetje het Quartier Latin van Parijs. Druk maar wel heel gezellig. TripAdvisor heeft z’n werk goed gedaan en we hebben samen heerlijk gegeten.Morgen de dames weer naar huis en wij naar een hotel nabij het treinstation. Eens zien of we dan onderweg nog iets mee kunnen nemen. Figuurlijk gezien dan.

Een goede reis terug en hopelijk tot ziens