Gambassi Terme naar San Gimignano 15 km

Italië, San Gimignano

Gisteravond gezellig gegeten met medewandelaars. Een Engelse dame, Fransozen, Italianen en wij. Voertaal Engels met vleugje Frans en Italiaans daar tussendoor. Wij zijn niet de enige “travellers”. Goed geslapen. Wij weer vroeg op pad. 5.00 uur. Het ontbijt stond al klaar. Super. Eerder weg is lastig want dan is het nog donker. En dan wil je ook niet aan de wandel. Elke minuut die we in de ochtendfrisheid (20+) kunnen lopen hoeven we niet in de hitte af te leggen is onze redenatie. Alle anderen vertrekken later. We hoeven immers maar 15 km en wat doe je de rest van de dag is hun redenatie. Wij zijn al om 10.30 uur op onze eindbestemming. Mooie tocht ! En we kunnen gelijk inchecken in ons “klooster” Monasterie San Girolamo, een benedictijnenklooster. Altijd goed. Ontvangen door een oude vrouw die slechts Italiaans spreekt en een paar woorden Frans. Ze heeft veel te vertellen, dat ook nog. Maar we komen eruit. Gisteren gaf ze mij nog de complimenten dat ik goed Italiaans sprak. Met dank aan Google Translate. De charme van de vreemde bodem. Nu dus in het centrum van San Gimignano. Even douchen en aan de wandel in deze historische omgeving. Mooi oud, en alleen maar toeristen. En twee pelgrims. Dus alle handel is daar ook op gericht. Jammer. Straks kijken of er nog iets te eten is. Onze overnachtingslocatie biedt geen eten aan. En ze hebben ook geen airco, soberheid troef natuurlijk. Dat is wel een dingetje want het is wel “bloody hot” op onze kamer. We hebben wel een ventilator, maar mogen geen raam open hebben vanwege …….. vleermuizen. Ook dat nog. We gaan het zien. We zijn in elk geval nog vol goede moed. Morgen naar Colle de Valle d’Elsa. Ook mooi.