La Storta naar Rome 21 km

Italië, Rome

Schreef ik gisteren nog dat we ons afvroegen wat we deze dag weer zouden tegenkomen. Vandaag was dat al wel enigszins bepaald. Hoewel ? Meestal is een stad inlopen niet leuk. Veel verkeer, veel lawaai, stoep op en weer af, verkeerslichten, industrieterreinen. Van dat soort werk. Vandaag viel dat wel mee. Veelal door natuur richting Rome. En op de Mont Mario een fantastisch uitzicht over de stad bsw de St. Pietersbasiliek. Na Pieterburen en de Pietersberg in Maastricht ons doel, onze droom. Nog even wat drinken, eten en sokken wisselen en al snel liepen we het plein op. Samen met Sara, een ook eerder ontmoette wandelaar uit Venetië. En een drukte van belang daar op het plein. Foto’s maken. En wie duiken daar plots op, zo uit de menigte ? Juist ja, onze dochters Sandra, Annemiek en Lisette. Wat een leuke verrassing. Geweldig. Een echte bokaal was ons deel. Met behulp van tolk Sara wisten we onze toegang tot de basiliek te vinden en zo de honderden meters lange wachtrij te omzeilen. Het voordeel dat Pelgrims genieten. En opeens stond de onvermijdelijke Kim (onze Zwitserse vriendin) ook weer bij ons. Hoe is het mogelijk. Wij de basiliek in. Overweldigend. Hoe is die kerk destijds eigenlijk aan zoveel geld gekomen ? Abt Emo zou het kunnen vertellen. Wij ook nog even de kelders ingedoken waar alle overleden pausen worden bijgezet. Wel indrukwekkend, net als de basiliek. Wij ons testimonial (soort van diploma) mbt onze tocht gehaald. Om in te lijsten. Afscheid genomen van Sara en Kim. Tsja, en dan Rome. Warm en heel veel toeristen. Met de dochters ergens geluncht en vervolgens het appartement opgezocht dat ze hebben geboekt. Mooi onderkomen, met airco ! Samen, 2 dagen. De dames hebben nog energie voor een korte wandeling. Ik niet. Straks even ergens een hapje eten en dan morgen Rome onveilig maken. Hop on hop off bustickets geboekt. Rome, ik ben benieuwd. Nog geen puinhoop gezien.

Gefeliciteerd! Wat een leuke ontvangst! Geniet van jullie prestatie in Rome.

Linnet 2023-07-29 22:11:38

Fantastisch! Gefeliciteerd met het bereiken van jullie droom en doel! Dat wordt voor ons afkicken komende dagen, we waren verknocht geraakt aan jullie verslagen. Geniet van Rome!

Heleen 2023-07-29 22:45:18

Wat een geweldige dag voor jullie! Echt fantastisch en wat een prestatie ! Eigenlijk zou de Paus jullie en hand moeten komen geven ;-). Ciao en nog een paar hele fijne dagen gewenst van ons allemaal!

Harry F. 2023-07-29 22:47:37

Gefeliciteerd en wat mooi dat jullie zo zijn verwelkomt. Geniet van die mooie stad. Vergeet niet de sixstijnsekapel te bekijken en de kerk van de Friezen. Groetjes en straks wel te rusten.

Bert Twickler 2023-07-29 22:47:46

Gefeliciteerd met het bereiken van Rome en wat een verrassing om je dochters daar tegen te komen. Nog gezellige dagen in Rome.

Cathy 2023-07-29 22:55:14

Jaaaa, jullie hebben het gehaald! Gefeliciteerd!! Superleuk dat jullie meiden daar in Rome stonden. Geniet ervan!

Mandy 2023-07-29 23:19:21

Gefeliciteerd met het bereiken van Rome! Van een avontuur en wat een fijne verrassing van de meiden. Geniet samen van Rome!

Saskia 2023-07-29 23:38:10

Fantastisch!!! Bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Veel is al gezegd! Wij sluiten ons aan! Geniet van het prachtige Rome!! Liefs van ons tot gauw!

Trijn en Wim 2023-07-30 07:49:41

Geweldig, jullie zijn er, gefeliciteerd met deze prestatie! En wat een mooie ontvangst zo met de dochters, hele mooie dagen met z'n allen!

Henk en Hillie 2023-07-30 08:23:35

Op 16-04 begonnen in Koblenz en al wandelend nu in Rome. Proficiat. Complimenten voor de zelfdiscipline, ook voor het bijhouden van dit blog. Dat is toch iedere keer weer even een inspanning. Wat een rijkdom ook, drie gezonde dochters aan de meet. Trouwens ook een rijkdom om onderweg alleen maar in hotels en appartementen te hebben geslapen. En iedere avond heerlijk uit eten. Gefortuneerde pelgrims, genietend van alle luxe. Zwelgrims, soort van.

Rans Heitsma 2023-07-30 09:21:12

Gefeliciteerd! Mooie presetatie en wat een mooie ontvangst voor jullie. Geniet nog even van al het moois in Rome.

Saskia E 2023-07-30 09:53:31

Gefeliciteerd en bedankt dat jullie ons hebben meegenomen op die prachtige voettocht van jullie, bewondering, en nog fijne dagen samen!

Pier 2023-07-30 09:59:44

Gefeliciteerd met het behalen van jullie einddoel en wat een verrassing dat jullie dochters jullie opgewacht hebben. Veel plezier in deze mooie stad.

Tineke 2023-07-30 10:20:01

Geweldig, wat een prestatie. Gefeliciteerd. Leuk dat de dochters jullie stonden op te wachten. Nog fijne dagen in Rome met zijn allen.

Fieneke 2023-07-30 10:26:30

Fantastische onderneming, jullie droom waar gemaakt de dochters als ontvangt committee, geweldig. 🤗🥂

Popko en Ella 2023-07-30 13:08:35

Geweldig! Gefeliciteerd. Wat zal dat een mooi en emotioneel moment geweest zijn. Rome bereiken en jullie dochters zien. En een heuse bokaal gekregen. Toppers. Geniet van jullie dagen in Rome met de dochters ❤️

Jos en Menanda 2023-07-30 14:38:54

We sluiten ons graag aan bij alle hierboven geschreven teksten. Super gedaan. Jullie volgen was een dagelijkse leuke bezigheid. Fijne terugreis!