Ried naar Pfunds 20 km

Oostenrijk, Gemeinde Ried im Oberinntal

In tegenstelling tot wat de titel aangeeft hebben we vandaag de route dus omgekeerd afgelegd. Eerst met de bus naar Kajetansbrucke. En dan lopen naar Ried. Omdat we de kar dus niet mee hadden, hebben we gekozen voor wandelpaden. Om nu met tekst en foto’s te duiden met wat voor gevoel we zo’n dag doorkomen is lastig. Je mist het geluid, de geur, het perspectief ed. Gaan we dus ook niet doen. Hetzelfde geldt voor de mate van genot bij het nuttigen van een 0,0 Weizen na een dag wandelen in de zon. Het was mooi. Het was lekker. We hebben Pfunds aangedaan. Een dorp waar ik (Hans) in het verleden vaker ben geweest. Nostalgische gevoelens overmeesteren je dan. Waar was de camping ? Kijk hier was de kapper. Hier aten we vaker (zum Hirschen) en daar is het weggetje naar Schone Aussicht. Alwaar we destijds ‘s ochtends om 7.30 uur na een nacht doorrijden werden ontvangen met ……. Schnaps. Stempeltje gehaald bij de VVV. Verder een dag weer lekker gewandeld. Boodschappen gedaan voor de komende dagen. Zondag en maandag as is alles dicht. Dus weer puzzelen. Wat eten we. En wanneer. Daarbij rekening houdend met de omvang van onze “koelkast”. Zie foto. We moeten wel zien alles een beetje koel te houden. Tot nu toe gaat dat goed. Vandaag een lekkere couscous salade gegeten met feta, tomaat en mais. Nu bij een Gasthof voor een toetje. Apfelstrudel met saus.

Mooie foto’s/omgeving. Gezellige pinksterdagen.

Cathy 2023-05-27 21:43:23

Weer een mooi verhaal met mooie foto's.