San Gimignano naar Colle di Valle d’Elsa 15 km

Italië, Colle di Val d'Elsa

Het was vandaag een bijzondere dag. Waarom ? 1. Vanochtend vroeg waren de straatjes in San Gimignano leeg. Geen toeristen dus. Wel twee pelgrims. Goed voor een paar mooie plaatjes. 2. De route van vandaag was anders dan eerder in het Toscaanse. Voorheen over mooie wandelpaden over de kam van een heuvelrug. Veelal “kale” akkers. Veel olijfbomen. Mooie vergezichten. Nu meer door een bosrijk gebied met bospaadjes met veel keien. Onderlangs. 3. We waren vroeg op pad. En tijdens ons wandelen/ tijdens onze pauzes ingehaald door veel van onze tafelgenoten uit Gambassi Terme. Wij nemen de tijd. Lopen langzaam (ik met name) en pauzeren veel.
Wat schetst onze verbazing ? De hele club treffen we weer aan op een terras in Le Grazie. De sfeer zat er gelijk alweer goed in. 4. Ons weerzien met Colle di Valle d’Elsa. Mooi oud. Maar zonder (teveel) toeristen. Aantrekkelijker daardoor dan San Gimignano. 5. Didy stapt met lef een kapperszaak binnen. Zou ik niet durven. Al 3 maanden niet geweest dus de nood is hoog. Leg maar eens uit : uitdunnen, korter, langer etc. Maar het resultaat is “ bellissimo”. 6. En als klap op de vuurpijl ons onderkomen. Op het laatste moment geboekt voor een prikkie (€ 71). Maar super de lux en uitermate kompleet. En niet onbelangrijk: airco! We konden om 13.00 uur al inchecken. Dat is fijn!
We hebben eten ingekocht, en drinken. Misschien gaan we straks de avond nog even opzoeken en een glaasje doen buiten.
Morgen naar Monteriggone . Alweer zo’n bijzonder plaatsje.

Mooi om te zien waar wij volgende week op vakantie gaan! We kunnen niet wachten na jullie mooie foto’s en verhalen over Toscane

Heleen 2023-07-13 19:13:06

Didi is een durfal mooi dat het kapsel gelukt is. Zou ik ook doen, maar aan mijn kapsel is niet veel te verprutsen. Hebben jullie de Grossa Torre niet even beklommen. Die woontorens zijn zeer bijzonder weet je dat het er veel meet zijn geweest. Nu zijn er nog 14 en de Torre Grossa is de grootste. Maar ooit zij het er tweenzeventig geweest. Wij zijn wel in de Grossa Torre geweest. Het was een status symbool. Wie de hoogste had was het hoogst in aanzien. Geweldig om dit met jullie te mogen beleven. Ik zie me weer lopen aan de Camino en de ervaringen die jullie nu opdoen beleef ik weer. Maar ook onze reizen door Italie. En dan straks Rome ik verheug me er op. Met jullie prestatie krijg je vast een audientie bij de Paus. Groetjes en succes.