Monteriggione naar Siena 21 km

Italië, Siena

Vandaag een leuke afwisselende wandeling. Het gloren van de ochtend meemaken, door open velden, door bos, omhoog en weer omlaag. We waren mooi op tijd in Siena. Barretje en bellen met ons onderkomen. Normaal inchecken vanaf 15.00 uur. Nu mochten we direct komen. Dus om 12.00 uur al op onze kamer. Met airco ! Douchen, even slapen, Tour de France kijken, boodschappen doen voor morgen en het stadje in. Universiteitsstad en met ca. 50.000 inwoners. Onze kamer is gesitueerd in het oude centrum. Dus voor ons een peuleschil om even lekker door het prachtige oude centrum te kuieren. Il Campo, de Duomo, straatjes, steegjes, pleintjes. Voor wie het niet kent kan ik zeggen dat het een bezoekje meer dan waard is. Prachtig oud allemaal. Rijk ook. Wel weer heel veel toeristen En twee Pelgrims, maar nu verkleed als toerist. In zo’n klein scheef lopend straatje gegeten. Didy een salade met bruschetta, ik een pizza. Met een wijntje. In Italië horen wij dat in Nederland wordt gemeld dat het in Italië erg warm gaat worden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. We gaan ons aanpassen want de belastbaarheid neemt af. Morgen weer vroeg uit de veren.

Prachtig stadje! Pas goed op elkaar!