Camping Mulhhausen naar Haunstetten 19 km

Duitsland, Augsburg

Opgestaan 7.15 uur. Het was wel weer even wennen in de tent. En vanochtend was het met 8 graden Celsius best fris. Een klein buitje gehad. Vandaag hoofdzakelijk door stedelijk gebied. Augsburg. Ruim 300.000 inwoners. Voor “De Fuggerei” gestaan. Er is veel belangstelling voor. Bussen vol. Zo van buiten lijkt het op een concept dat wij (in Groningen) ook kennen met veel hofjes. Wel uniek zal zijn de voorwaarden voor bewoning. Dankjewel Bert. Wat verder opviel in Augsburg het watermanagement van het water dat uit het zuiden via vooral de Lech op Augsburg afkomt. Energiecentrales, overloopkanalen, aftakkingen. Door de stad lopen op z’n minst 10 riviertjes. Wellicht meer. Het waterbeheer heeft inmiddels de status van werelderfgoed UNESCO. Verder ziet het centrum van Augsburg er best wel gezellig uit. Vandaag weinig van gemerkt omdat op zondag bijna alles in Duitsland dicht is. Wel een “pilgerstempel” gescoord bij de plaatselijke VVV. Misschien iets voor Nederland. Alles dicht. Het laatste deel van onze wandeling vandaag ging door een heel groot park. Een soort stadspark. Maar wel mooi en groot. Het was zondag dus naast wijzelf vele fietsers en wandelaars. Gegeten ? Pizza. We overnachten in een hotel.

Hoi Didy en Hans. Ik heb een fout gemaakt. Ik schreef dat het paviljoen naar Zuidlaren komt maar dat moet Slochteren zijn. Het wordt een gebouw wat op het weiland komt naast de borg. Het wordt expositie ruimte voor de borg. Veel succes en plezier op jullie mooie en onvergetelijke reis. Prachtige foto's en mooie beschrijvingen. Groetjes.