Monteroni d’Arbia naar Podere Collodini (nabij Montalcino) 21 km

Italië, Montalcino

Van de nood een deugd maken, dat is de kunst. Door de te verwachten hitte vertrekken we vroeg en komen we veelal voor 12.00 uur aan op de plaats van bestemming. Wandelen in de vroege ochtenduren is heel bijzonder. Prettig wel te verstaan. Eerst even in het donker, dan in de schemering. Alles wordt wakker, de vogeltjes beginnen te fluiten (Vogeltje wat zing je vroeg, is de dag niet lang genoeg : Paul de Leeuw.) Fijne temperatuur. Dauw in het dal. Nog weinig verkeer. Vroeg aankomen en mogen inchecken (mag meestal wel) heeft ook het voordeel dat je ‘s middags een dutje kunt doen, Tour de France kijken, kunt zwemmen (zoals vandaag), kortom : lekker kunt luieren. En met de temperaturen van tegenwoordig (35+) erg lekker. Conclusie : die hoge temperaturen zijn zo erg nog niet. Vandaag ergens bovenop een poggio (heuvel) in een Agriturismo met zwembad. Fijn. Koelt ook lekker af. Zitten nu in een schommelbankje en kijken naar de ondergaande zon, heel ver weg. Prachtig.

Volgens mij zingt het vogeltje nog eerder namelijk door Toon Hermans. Maar dat geheel terzijde. Mooie verhalen en foto's

Jan 2023-07-17 21:21:16

Ziet er mooi uit.

Jan Willem 2023-07-17 21:34:34

He wat weer heerlijk om te lezen hoe jullie genieten. En wat weer prachtige foto's Groetjes.