Lana (camping Arquin) naar Bolzano 22 km

Italië, Lana

Op school heb ik geleerd dat een mono cultuur kwetsbaar is. De afgelopen dagen lopen we door dalen welke voor 99% zijn volgebouwd met appelbomen. Verstandig ? In zekere zin heeft ons project ook een kenmerk van een mono cultuur. Wandelen. Gelukkig veranderd het decor, de taal, de cultuur, het eten, drinken, de onderkomens. Kortom, niet onverstandig. En hebben het nog steeds naar de zin. Onze huidige camping is aardig vol. Dus toch maar even gebeld naar de camping welke wij morgen hadden bedacht. Vol. Ook niet voor een klein tentje, voor één nacht. Wij dus veroordeeld tot een hotel. Op zich niet onplezierig, maar minder leuk en duurder. Vandaag in omgekeerde richting gelopen, dus eerst met de trein naar Bolzano en vervolgens teruggelopen naar Lana. De loop zelf beetje saai. Regendreiging, appelboomgaarden, de Adige, fietspad. Net als de afgelopen dagen erg veel fietsers. Wat wel opvalt zijn de bermen en ook sommige weiden. Veel kleurige bloemen. Roze, geel, paars, rood. Mooi. Vanaf morgen komen we in een gebied welke staat aangegeven als Weinstrasse. Ben benieuwd. Ongetwijfeld ook weer een soort marketing slogan zoals Romantische Strasse, Route 66 en Hunebed Highway, maar zeker geen vervelend vooruitzicht. Proost.

Didy en Hans veel succes en plezier en geniet van het hotel hebben jullie wel verdiend na alle inspanningen tot nog toe. Denk om de gif tractoren. Wij zijn er vaak geweest en de tractoren denderen daar zo voorbij met een blazer er achter om een wolk gif los te laten in de boomgaarden. Groetjes.