Castelfiorentino naar Gambassi Terme 11 km

Italië, Gambassi Terme

Gisteren hadden we besloten de etappe naar Gambassi Terme in te korten door in Castelfiorentino te overnachten. Wel 2 x 3 km extra maar betaalde zich wel uit. Wij meer uitgerust ondanks de extra (bij 37 graden) naar de Lidl voor het eten. Panini met pomedore en mozzerella en een bakje sushi. Plus de rest. Maar wij dus fris en vol goede moed in een frisse omgeving op pad. En dat op pad betekent in dit geval in een wonderschone omgeving. Kortom een top dag. Typisch Toscane. Elke 10 minuten een ander perspectief, olijfbomen, korenvelden al dan niet geoogst, druiven. We lopen doorgaans op hoge wandelpaden. Echt mooi. En relatief kort, dus op tijd binnen. Wat het ook bijzonder maakt vandaag is onze overnachtingsplek. Een oud klooster/ kerk complex uit de 12e / 13e eeuw. Zie foto. En straks gezamenlijk aan tafel met in elk geval een Engelse dame, 2 Fransen, Italianen en 2 Hollanders. Ben benieuwd welke taal wordt gesproken. Onderweg trouwens gepasseerd door een fietser. “Hé Groningen, …… succes !” Leuk. Met dank aan ons vlaggetje. In Italië schijnt het erg warm te worden. We vatten dit op als gegeven en passen onze inspanningen hierop aan. Op tijd weg, korte etappes, veel drinken, uitrusten wanneer het kan, goed insmeren, chips, bouillon. In ons klooster hebben ze geen airco, wel een “fan”. Misschien straks maar een Agriturismo boeken met airco en zwembad. We gaan het meemaken.

Prachtige omgeving en mooie foto's van jullie. Bijzondere slaapplaats.

Jos en Menanda 2023-07-11 19:25:21

Wat een prachtige foto's!:)) Leuk ook om ook andere reizigers/vakantiegangers te ontmoeten:) Liefs en succes met de hitte