Traversa naar San Piero a Sieve 23 km

Italië, San Piero a Sieve

We zaten al om 6.00 uur in het barretje tegenover onze Albergo. Onze Albergo uit het jaar 1967. En daar is ook alles mee gezegd. Alsof de tijd sindsdien heeft stilgestaan. In het barretje een Italiaans ontbijt. Kopje koffie en een brioche. Wij dus op tijd op pad. Beetje omhoog nog (over de Passo de la Futa) en vooral veel naar beneden. We zitten nu in Toscane en dat was te zien. Veel cypressen dienden zich aan. Mooie boom. De omgeving is nog steeds adembenemend mooi. Onderweg in Galliano een kopje koffie gedronken. Waren we om 11.00 uur wel aan toe Didy dartelt er nog op los. Bij mij lijkt de energie een beetje verdwenen. Door de warmte, door de blessure ? Wie zal het zeggen. We zitten nu in een fijn appartement met alles erop en eraan. Zelf eten gemaakt. Gebakken aardappels, met spek en ui, met een salade. Lekker. Maar niet nadat we eerst een bouillon, thee/ koffie en een biertje hebben genuttigd. Verder vooral nagedacht over de te volgen route. Als het even kan met niet teveel hoogtemeters en met een fijn wegdeksel. We gaan nu toch maar via Florence hoewel we geprobeerd hebben deze stad te vermijden. Morgen een korte afstand dus niet te vroeg weg. Maar gaat wel weer warm worden. Het waait hier tenminste niet, dat scheelt dan weer.

Steeds meer bewondering voor jullie reis en mooie verhalen en Hans: kop d’r veur.