Auer (hotel Heide) naar Salorno (b&b Saraswati) 17 km

Italië, Salorno sulla Strada del Vino - Salurn an der Weinstraße

Ik heb het al eens gezegd, maar een hotel inclusief ontbijt is ……. laten we zeggen : fijn, maar wel met een dilemma. Wanneer is het genoeg. Hotel Heide was zo’n gelegenheid temeer daar ook de medewerkers een prima werkopvatting hebben. Dat hebben we al wel anders meegemaakt. Muesli, fruit, yoghurt, gevulde croissants, cake, roerei met spek, koffie, thee, …… en dan hebben we de helft nog niet gehad. Wij dus weldoorvoed op pad. Vandaag weinig kilometers waardoor we enigszins konden afwijken van onze route en het stadje Neumarkt konden bezoeken. Prachtige oud centrum. Ook nog een marktdag vandaag dus het hele dorp op de been. Heel gezellig. Wij in zo’n Laubergassen even lekker een kopje koffie gedaan. De wandeling zelf was enigszins saai. Lange rechte stukken. Wel met een aangename temperatuur. 25 graden met een lekker windje. Wat wel opvalt is dat we in meer zuidelijk (Italiaans) gebied komen. Het huidige dorp Salorno markeert de taalgrens Duits/Italiaans dus voortaan kunnen we niet meer met ons Duits terecht maar zullen we in het Italiaans verder moeten. Hoe zou abt Emo dit in ca 1.200 gedaan hebben ? Waarschijnlijk kwam zijn kennis van het Latijn goed van pas. Maar niet alleen aan de taal maar ook aan het klimaat, de huizen, de producten in de super. Aan alles merk je de veranderende omstandigheden. Dus vandaag beetje Italiaans gekookt. Er was een keuken beschikbaar. Scaloppa di …… fantasia van de kok. Stukgesneden hamburgers, gorgonzola, soort crème frais, chipolo, witte wijn. Met brood en een glaasje wijn. Echt Italië. Overnachten doen we in een b&b. In het oude centrum. Van buiten een oude “kwint”, van binnen prachtig eigentijds.

Het blijft heerlijk om te mogen mee genieten van jullie reis!