Harburg naar Donauworth 14 km

Duitsland, Harburg (Schwaben)

Zoals de verwachting : regen. Een vieze miezer. Wij met de trein naar Donauworth. Daar waar rivieren Wornitz en Donau samenkomen. Een dag in de regen lopen is niet eens zo erg, hoewel het op het eind van de dag wel gaat vervelen. Maar dan ook nog de tent opzetten. En met allemaal nattigheid in de tent. En maar hopen dat het de volgende dag droog is. We waren dus blij dat we ons hotelverblijf met een dag hadden verlengd. Wel een aanslag telkens op ons budget, maar met teveel tegenzin is ook niet goed. Kortom, wij zijn vandaag in tegengestelde richting weer teruggelopen naar Harburg. Harburg is een leuk authentiek (nog niet helemaal gerenoveerd, niet toeristisch en met “eigen” inwoners) stadje welke wordt overheerst door de burcht die er min of meer boven ligt. We zijn er nog even naar toe gelopen. Veel historie. Vanaf ca. de 12e eeuw. Andere overheersende factor is de cementfabriek pal naast het stadje. Met enorme groeve. Net als bij de Pietersberg in Maastricht. O ja, bijna vergeten, het eten. Broodje tonijn (uit blik, maar wel lekker), fruit, maaltijdsalade, yoghurtje. Op de hotelkamer. Met een 0,0 Weizen. Vindt Didy zelfs lekker. Morgen weer op pad, hopen dat het dan droog is. Het regent nog steeds.

Wat zijn jullie al ver! Mooie omgeving daar; was voor ons ook een doorreis adres op weg naar trasimeno (Toscane-Umbriƫ)