Florence naar Montelupo 25 km

Italië, Montelupo Fiorentino

Hoewel het lopen door een stad als Florence (ca. 400.000 inwoners), ‘s ochtends om 5.00 uur wel wat heeft, is doorgaans het doorkruisen van de grotere steden (Mainz, Augsburg, Bologna en nu Florence) niet echt fijn. Veel lawaai, veel verkeer,, warm, stoplichten, trottoirs op en af etc. Zoals gezegd niet echt fijn. Vandaag een lange tocht. Vroeg weg dus zodat we niet al te lang in een zinderende hitte hoefden te lopen. En in die opzet zijn we geslaagd. Om 13.30 uur waren we op de plaats van bestemming. Een hotel deze keer met een fijne airco. Gisteravond in Florence geen airco wat dus betekende een redelijk slapeloze nacht. Wel had de host een meeneemontbijt voor ons geregeld. Dat dan weer wel. Verder over de tocht vandaag weinig opwindends te melden. Behalve dan dat we zo op het eind van een dag onze voeten (zolen) wel voelen en dat we blij zijn dat we er zijn. Morgen sluiten we aan op de Via Francegena en hebben een plekje besproken in een “structure” met religieuze achtergrond en vanaf nu kunnen we dus meer “Rome gangers” tegenkomen. Ben benieuwd, zowel naar het één als het ander.