Montelupo naar San Miniato 21 km

Italië, San Miniato

Vandaag maar weer vroeg op pad. 5.00 uur. Soms is de weg ergens naar toe mooi, soms wint de bestemming het van de weg. Zo ook in dit geval. De reis ging voornamelijk door bebouwd gebied. Natuurlijk ook met veel agrarisch gebruik. Door Empoli bijvoorbeeld, een middelgrote stad. Maar nog nergens een barretje open. Zondagochtend blijkbaar. Pas in Marcignana ons eerste kopje café americano met natuurlijk een brioche. En een flesje water want dat is wel belangrijk. Goed drinken zei mijn moeder altijd. Heeft zij waarschijnlijk ook altijd gedaan want is pas 95 geworden. En hoe. In de verte zagen wij San Miniato al liggen. Flink de berg op. Met 33 graden en zware bepakking. Maar het is gelukt. Het is een prachtig oud bergdorp waar wij in een heel oud klooster (Convent San Francesco) overnachten. Google maar eens San Miniato. Heel bijzonder. En van hieruit natuurlijk een mooi uitzicht op de vallei waar we vandaan kwamen. Vanmiddag even een dutje gedaan en de route voor morgen bepaald. We zitten nu op de Via Francigena een traject welke ons naar Rome moet leiden.

Hoi Didi en Hans, Weer mooi geschreven en mooie foto's. Al truffels gegeten want jullie zitten toch in het hart van de Toscane. Doe de groeten aan Beatrix. Succes met de voorzetting van de toch en Hans ik hoop dat de pijn meevalt. Groetjes.