Bologna naar Barolo 22 km

Italië, Sasso Marconi

Allereerst : we zitten in een gebied met bijna geen mobiel bereik, laat staan WiFi. Deze blog gaat dus met enige vertraging de lucht in. Gisteren een rustdag. In Bologna. Geslenterd door het centrum en de Dom bezocht. Mooie stad en een grote, rijke Dom. De arcades waarover ik sprak heten eigenlijk portico’s. Een hele lange is de portico naar de St. Luca baseliek. Vanuit het centrum zo’n 5 km lang. Met de bouw is in 1674 begonnen. En halverwege de eeuw erop beëindigd. Werkelijk indrukwekkend. Wij sliepen in een huis aan deze “portico”. Vandaag een intensieve wandeling. Vaak omhoog en weer naar beneden. Maar wel over wandelpaden. En met prachtige doorkijkjes. We zien nog veel restanten van de wateroverlast en aardverschuivingen welke hier een paar maand terug hebben plaatsgevonden. Ook eergisteren in Castel Maggiore was veel schade. En niet door een verzekeraar gedekt. Rampzalig dus. Vandaag dus begonnen aan de Via degli Dei (Weg van de Goden), een soort Pieterpad maar dan tussen Bologna en Florence. 22 km waar we 9 uur over hebben gedaan. Ze houden hier 2 km per uur aan. Echt de bergen in. Zelf al een paar dagen last van mijn achillespees. Hoop dat dit niet erger wordt. Het onderkomen is matig vandaag. Maar we hebben een bed plus douche. Morgen weer verder in een prachtig mooie omgeving.
Foto’s volgen, niet mogelijk hier.

Didy en Hans maar vooral Hans dan denk goed om je zelf. Ik geniet iedere dag weer van jullie prachtig verhaal en de mooie foto's. Groetjes.