Castel Maggiore naar Bologna 15 km

Italië, Bologna

Vandaag was een fantastische dag. Waarom ? We werden wakker in een oud soort van landhuis. Didy voelde zich koningin en ik kasteelheer. Prachtige oud, mooi ingericht. Zwaar zilver bestek bij het ontbijt in een kamer die in een museum niet zou misstaan. Het weer was weer OK. Maar er was meer vandaag. We hebben de Po vlakte verlaten. De blaffende honden hebben plaats gemaakt voor krekels. Toch ben ik blij met de kennismaking met dit gebied. En het viel eigenlijk best wel mee. Bovendien : meestal is het benaderen van een grote stad, Bologna (400.000 inwoners) in dit geval, geen pretje. Veel verkeer, industrie, handel etc. Vandaag liepen we tot bijna in het centrum langs een riviertje/ kanaal over een erg mooi, rustig, lommerrijk padje. En tot slot : Bologna is een mooie stad. Dynamisch, studenten, toeristen, oude bouwwerken, kilometerslange arcades ed. En daar overnachten wij vandaag en morgen middenin. Morgen een rustdag. Ik wil nog even terugkomen op De Dijk. Dijken zijn kenmerkend voor de Po vlakte. De suggestie voor de playlist “Wakker in een vreemde wereld” gaat hem worden. Mooie woorden. Dank Harry.