Bad Munstereifel naar Rheinbach ca 23 km

Duitsland, Bad Münstereifel

Vandaag naar Rheinbach. En regen zou ons deel worden. Viel gelukkig heel erg mee. Bij vertrek een paar druppen en op het eind. Maar toe zaten we al bij REWE in Rheinbach op een terras te schuilen mit Kaffee und Kuchen. Ons dagdoel staat tot nu toe vast. De route is echter niet in beton gegoten. Vandaag weer een mooie route bepaald, in goed overleg. Het is aldoor een afweging tussen mooi, de afstand en gemak. Zonder dat we vooraf de uitkomst weten. We gebruiken onze Outdooractive App daarbij en doen hiermee nu goede ervaring op. Gisteravond bij de Thai gegeten en nog door het centrum van Bad Munstereifel gelopen. Triest de enorme waterschade te zien van het prachtige (volledig ommuurde) oude stadje. (Moest ik nog even vermelden van Didy). Graag wil ik ook nog even een lans breken voor Merino wol, het shirt. Voortreffelijke draageigenschappen, ‘s avonds onder de douche (op de vloer) even uitwassen en de volgende morgen weer aan. De oplettende lezer had natuurlijk al gezien dat we de hele tijd al in hetzelfde kloffie lopen. Zo zit het dus. Voor het ondergoed geldt hetzelfde alleen is deze niet van Merino wol, maar van bamboe geloof ik. Rheinbach is een levendige stad, incl militaire basis en hbo school. Wij zitten nu op de hotelkamer op een industrieterrein de route van de komende dagen te bepalen, incl campings en onder het genot van drankje, pindaatje en straks als maaltijd een salade.