Reinheim naar Hochst Im Odenwald 17 km

Duitsland, Höchst im Odenwald

Vandaag om goed 9.00 uur vertrokken uit ons kleine maar complete appartement. En het was een fantastische dag om te wandelen. We zijn bevoorrecht. Fijne temperatuur (10gr), mooie luchten, dorpjes, door agrarisch gebied, golvend (!) en met een heuse berg. Otzberg (zie puntje in de verte op foto). 3 km stijgen tegen gemiddelde van 5%. Beetje oefenen voor straks. Nu in een hotel. We kiezen deze dagen voor niet kamperen in verband met de lage temperatuur ‘s nachts, tussen 0 en 3 graden. Daar zijn wij, en onze slaapzakken, niet op berekend. Moet ook een beetje pleasant blijven, nietwaar. Wat ons verder ook bezighoudt is het eten. Niet zozeer het eindresultaat, daarover later meer, maar meer “waar” kunnen we en “wanneer” gaan we boodschappen doen. Dit is elke dag even een puzzel. Je wilt ook niet 15 km lopen met je boodschappen of er na een hele dag lopen achter komen dat er geen winkel is waar je iets kunt. En de puzzel begint al met het ontbijt, dan de lunch en tenslotte het avondeten. Drank, ik bedoel dus drinken, komt daar nog bij terwijl het ook niet handig is met zuivel een hele dag in de zon te lopen. Onze app Osmond, waarop winkels, bankjes, begraafplaatsen etc te vinden zijn, heeft ons nog niet in de steek gelaten. We hebben het vandaag weer goed voor elkaar. Biertje, wijntje, stokbroodje met smeersel, maaltijdsalade en yoghurtje/ sinaasappel toe. Op verzoek toch maar weer een mailtje van “post”. Didy is weer helemaal de oude !

Hallo Hans en Didy, Wat fijn dat je weer helemaal de oude bent Didy, moet toch wel even spannend zijn geweest. We lezen met veel plezier jullie dagelijkse verslag met de mooie plaatjes erbij. Veel succes met de komende etappes, hartelijke groeten, Henk en Hillie

Hillie Redeker 2023-04-26 20:34:57

Dankjewel Hans dat je toch de mail met link blijft sturen! Zeer geapprecieerd! Prachtige foto’s weer vandaag!