Rustdag in Tauberbisschofsheim

Duitsland, Tauberbischofsheim

Vandaag dus in Tauberbisschofsheim. Een plaatsje aan de rivier de Tauber. Het plaatsje dankt zijn naam aan bisschop Bonifatius. Hij stichtte er een vrouwenklooster. Bonifatius zult u nu zeggen ? Ja, Bonifatius. Dezelfde die in Dokkkum aan zijn einde kwam.

Het was dus een rustdag vandaag. Dus rustig aan. Route bekijken en overnachtingen bepalen.
Gegeten bij een Chinees/ Thais restaurant. Buikje weer vol. Morgen weer verder.

Ook nog even tijd gehad om wat dieper in de romantiek te duiken.
Wat ik ook tegenkwam :
“De Romantiek staat bekend als een specifieke cultuurperiode uit de westerse geschiedenis. De Romantiek duurde van ongeveer het einde van de achttiende eeuw tot het midden van de negentiende eeuw. De Romantiek was vooral merkbaar in de kunst, met name in de literatuur, beeldende kunst en muziek. Maar ook de filosofie en religie werden erdoor beïnvloed.

Er is onder wetenschappers veel discussie over de breedte van de term Romantiek, de periodisering van deze cultuurfase en over de kenmerken. Dit komt omdat het verschijnsel Romantiek zich in het Westen op verschillende manieren etaleerde. Al vanaf het begin, want de vroege Duitse romanticus Friedrich Schlegel schreef in 1797 niet voor niets aan zijn broer Wilhelm:
Mijn uitleg van het woord ‘romantisch’ kan ik je niet goed sturen, omdat die… 125 bladzijden lang is.”

Conclusie : de waarde/ diversiteit welke verscholen zit in het woord betekenis is dus enorm. Toch de rest van de hoofdstukken maar lezen. En verder onderweg goed kijken of wij iets romantisch tegenkomen.

Ik geniet van de verscheidenheid aan foto’s en hoe mooi het in Duitsland dan is. Lekker dagje rust en morgen er weer tegen aan , op weg naar de volgende bezienswaardigheid.