Paterno naar Florence 17 km

Italië, Florence

Vanochtend eerst een voor Italiaanse begrippen redelijk uitgebreid ontbijt. In een echt authentieke Albergo. Fijn dat ze kunnen overleven. In de directe omgeving amper mensen. Om 8.30 uur vertrokken. De eerste 2 uur flink omhoog. En toen we boven waren, tot onze verbazing, een barretje. Wij natuurlijk aan de koffie met daarbij aqua frizzante freddo. Beetje vocht aanvullen. Het water dat we hadden bestemd voor de koffie daardoor gebruikt voor een bouillonnetje verderop. De route voor vandaag pakte niet helemaal goed uit. Eerst een beetje een onduidelijk pad. Even verderop helemaal dichtgegroeid met stekelige struiken. Wij dus terug. Alternatief bepaald en weer verder. Het werd al flink warm. Verder een prachtige route. Florence in de diepte zien liggen. Eerst op 8 km, dan op 6 km en later op 4 km. Of zo. Maar we zijn wel weer tevreden over de route en het landschap dat we doorkruisen. De afgelopen dagen komen we heel veel bordjes tegen met de tekst “devieto di caccia”. Bij vrijwel elk perceel. Wij dachten aan iets van “geen hondetoilet”. Wat blijkt : het betekent “verboden te jagen”. Mooie herinneringen allemaal straks. Zitten nu dicht bij het centrum van Florence. Waar normaliter dan een Dom of iets dergelijks wordt bezocht, hebben wij de supermarkt aangedaan. Wat drinken, focaccia, bowl, erbsensoep. Verder rustig aan want het is inmiddels 30+. Morgen een lange tocht. En het wordt warm. Of gaat het spreekwoord op : “erger dan het lijden zelf, is het lijden dat men vreest”. We vertrekken morgen om 5.00 uur.

Wat zitten jullie in een mooie omgeving, mooie foto's.