Viterbo naar Vetralla 16 km

Italië, Vetralla

In de vroege ochtend door/ langs het voormalige palazzo dei papi gekomen. Imposante bouwwerken. Daar waar de paus in de 13e eeuw zijn onderkomen had. En al gauw zaten we op de Strada Signorino. Dit is een kilometers lange straat uit tufsteen gegraven. Met muren van wel 12 meter hoog. En …. niet onbelangrijk te melden : van Etruskische oorsprong, dus nog van voor het Romeinse tijdperk. Oud dus en bijzonder. Verder weinig te melden. Het plaatsje nu, Vetralla, met ongetwijfeld een kleurrijk verleden, spreekt weinig tot de verbeelding. Onderweg een beetje gerommel in de lucht en 10 druppen regen. Onderweg Zwitserse Kim, tegenwoordig samen met echtgenoot Nicolai weer begroet. Afgesproken om morgen samen in Sutri een pizza te gaan eten. Eigenlijk hoeven we niks af te spreken want we komen ze toch wel weer tegen. Zo ook Moniek, die vanaf Canterbury loopt. Maar die spreekt alleen Frans, dus geen gezamenlijke pizza. Verder zijn we ons al een beetje aan het voorbereiden op Rome en de terugtocht. De treinreis naar Assen is geboekt. 1 augustus.

Jeetje de eindstreep is (al) in zicht...hoor Didy op het werk er nog zo over vertellen en nu zijn jullie er bijna. Geniet nog van de laatste dagen van jullie bijzondere reis!

Saskia 2023-07-25 20:43:06

Wow de treinreis terug al geboekt. Dat zal een goed gevoel geven. Succes nog met de laatste kilometers 💪🤞🍀