Nauders naar St Valentin o.d Haide 18 km

Italië, St. Valentin auf der Haide - San Valentino alla Muta

Vandaag om 7.15 opgestaan. Met de bus naar Nauders en daar de reis voortgezet. Eerst Oostenrijk gedag gezegd en Italië verwelkomd. Lekker weer. Zonnetje. 20 graden. Vervolgens de Reschenpas bedwongen op een hoogte van ruim 1.500 meter. Gasthof Dreilanderblick, waar we in het verleden, met veel waardering, meer dan eens Goulashsoep hebben gegeten, bleek aardig gesloten. Heeft betere tijden gekend. En als je de Reschenpas over bent dan verwacht je de Reschensee. Maar nee, een dooie, droge vlakte. Het meer bleek voor plm. 98% er niet meer te zijn. Wel raar. Vlak na de Reschensee, in St. Valentin, staan we nu op de camping. Fijn sanitair en voor Italiaanse begrippen niet duur. Op een hoogte van ruim 1.400 meter. Zal wel koud worden vannacht. Thermo ondergoed en sokken aan ! Wel een pizzaatje gegeten zojuist. In Italië. Morgen naar Prad. Als het goed is op een camping waar we plm. 25 jaar geleden ook stonden. Het feest der herkenning. Onder de Stelvio, maar die is nog dicht vanwege de sneeuw.

Gefeliciteerd met het bereiken van Italië. Schiet al aardig op.

Cathy 2023-05-29 20:55:18

Mooie wandelingen! Jammer van Donar!!

Jan 2023-05-29 20:57:27

Yeah pizza!! 🍷🍕

Trijn 2023-05-29 21:21:29

Al in Italië, toppers!

Jos en Menanda 2023-05-29 21:44:29

Al zóveel kilometers afgelegd, top! En wij 's avonds lekker op de bank genieten van jullie mooie verslagen en prachtige foto's! Veel succes verder!