Ficarolo naar Casumaro 21 km

Italië, Cento

Vanochtend vroeg de Po overgestoken. Rare naam eigenlijk, Po. In het Italiaans betekent Po “beetje”. Niet eens “beekje”.
Wel een heel brede stroom. Hoogtepunten van zo’n dag wandelen zijn de dorpjes die we aan doen. Vaak met een oud kerkje, karakteristiek pleintje, barretje met wat locals. En voor ons een mogelijkheid een café americano plus een flesje (Freddo) aqua te bestellen, even te rusten en de voeten te drogen/ sokken te wisselen. En verder is het voor ons van belang zo kort mogelijk in de warmte te lopen. Dus op tijd weg en proberen om ca. 12.00 uur op de plaats van bestemming te zijn. Vandaag voor het eerst een veld met bloeiende zonnebloemen gepasseerd. Ook bijzonder : in het noorden nog de vage contouren van de Alpen en in het zuiden de eerste tekening van de Apenijnen, ons volgende landschap. Vanwege ons beperkte budget zijn wij altijd op zoek naar voordelige onderkomens. En dan is het altijd maar de vraag waar je terecht komt. Vandaag echter vallen we weer eens met de neus in de boter. Super onderkomen, met zwembad. Morgen weer vroeg op voor een tochtje van ruim 25 km.

Mooi om zo vroeg de zon op te zien komen! Benieuwd naar jullie verdere reis. Succes met de warmte!

Saskia 2023-06-26 21:10:16

Wow, wat een mooi onderkomen met een zwembad, heerlijk!!