Vetralla naar Sutri 24 km

Italië, Sutri

Van het ene mooie oude stadje naar de andere. Vandaag een mooie wandeldag. Het was lekker fris in de ochtend terwijl de temperatuur slechts langzaam opliep naar zo’n 26 graden. Eindelijk weer eens normale temperaturen en geen 35+. Scheelt een hoop. Zoals gezegd, het was een fijne wandeldag. Ook door het traject. Eerst langs een weg door dorpjes (op een trottoir, dat wel), later door een gebied dat werd gedomineerd door hazelnootbomen. Kilometers. Ons eerste kopje koffie in Capranica. Op het eind een heel mooi traject door een dal, met riviertje en veel groen. Daardoorheen een mooi wandelpad. En natuurlijk weer om 12.00 uur ter plekke. We konden gelukkig al om 13.00 uur inchecken in ons appartement. En wederom een juweeltje. Heel oud, middenin de oude stad, tegen de (hele grote) kerk aan. Heel bijzonder allemaal. Sutri is overigens weer zo’n juweeltje waar de Via Francigena ons heenleidt. We beginnen te denken dat dergelijke stadjes gewoon zijn hier. Maar het blijft bijzonder. Vanavond een pizzaatje eten met Kim en echtgenoot. Gezellig. Morgen weer een traject van zo’n 24 km. Hopelijk blijft de temperatuur zoals vandaag. Een verademing.