Legnago naar Masi 20 km

Italië, Masi

Vandaag weer vroeg vertrokken. 5.30 uur. Fijn, alles nog rustig en lekker fris. Nog wel. Ons (Hoornse-) dijkje langs de Adige weer opgezocht. Tegenwoordig hebben we een muziekje aan. Jaren 60 en 70. Voor de gezelligheid. Tijdens het lopen ben ik op zoek naar muzieknummers (titel/ artiest) welke onze reis markeren. Ik ben per slot van rekening aan muziekliefhebber. Daar gaatie. 1. De intro van “the Messiah will come again”/ Gary Moore : het begin van onze tocht, spannend, onzeker, er gaat wat komen. 2. Raindrops keep falling on my head/ Burt Bacharach : BB is tijdens onze tocht overleden, wij hebben Bacharach aangedaan en regen hebben we ook gehad, maar niet veel. 3. Wigwam/ Bob Dylan : de 25 overnachtingen in ons tentje. BD geroemd om zijn teksten ! 4. Kopje koffie/ VOF De Kunst: vast ritueel bij ons. ‘s Ochtends heet water mee en dan na een uurtje op een geschikte plek twee lekkere bakkies. Liefst met wat lekkers erbij. 5. Beautiful Day/ Queen : vaak zeggen we tegen elkaar “wat is het mooi hè”. We zijn bevoorrecht dit te mogen/ te kunnen doen. No one is gonna stop us now. 6. The River/ Bruce Springsteen : onze tocht, de route wordt grotendeels bepaald door rivieren. De Rijn, Main, Tauber, Lech, Inn, Adige, Po.
7. River deep, mountain high/ Tina Turner : TT overleden tijdens onze reis. We liepen langs diepe rivieren en langs en over hoge toppen. 8. Birds/ Anouk: wat ons vanaf Zuid Duitsland opviel was het geluid van vogels, overal en veelvuldig. 9. Fly like an eagle/ Steve Miller Band: de paraglide van Stanley in Pfunds 10. Happy / Pharrell Williams in combinatie met Tears in the morning van The Beach Boys: een hele fijne week met de kinderen en kleinkinderen in Ried, maar ook een weer een afscheid. Didy moest wel even een traantje wegpinken.
Zo. Dat waren de eerste. Ik bewaar er nog een paar voor als ik niet weet wat te schrijven. Straks een mooie “playlist” en de hele reis staat op een rijtje. Morgen een etappe van 25 km. En met 30+ best wel warm. We gaan het doen.

Mooi verhaal Hans. Dat wordt een geweldige Playlist en .. You Never Walk Alone! Hartelijke groetjes van ons !!

Harry F. 2023-06-24 19:04:10

Inderdaad mooie playlist. Tip: mister bleu sky.