Campagnano naar La Storta 25 km

Italië, Rome

Wanneer we een dag beginnen dan vragen we ons vaak af wat de dag weer zal brengen. Zo ook nu. Hoe is de route, bijzonderheden onderweg, ontmoetingen, dorpjes onderweg. Dat soort dingen. En om gelijk maar met de deur in huis te vallen en omdat wandelen toch een belangrijk dagelijks tijdverdrijf is. De route vandaag was fantastisch. Goeddeels door National Parc di Veio. Heuvels, bospaadjes, mooi dorpje onderweg (Formello), agrarisch. Eerder deze week had ik ‘s morgens vroeg al eens geknor gehoord, dichtbij langs ons pad. Nu in het veld een wild zwijn (solo), en even verder een hele familie (daar leek het op tenminste) wilde zwijnen. Wegvluchtend voor ons. Het mannetjesvarken bleef staan ons aankijkend. Onderweg paarden, koeien en een schaapskudde. Lazio is anders dan Toscane. Ook heuvelachtig maar veel groener, meer water. En minstens zo mooi. (Mijn subjectieve oordeel). Het plaatsje La Storta was daarentegen teleurstellend. Wellicht een voorproefje voor morgen. Druk verkeer, ontzettend veel afval langs de weg, geen ruimtelijke ordening. We zitten nu in I Casali del Pino, een soort van landgoed. Van buiten lijkt het niks maar van binnen is het prima met een goed werkende airco. Wel op 1,5 km van de route en van winkels. Maar zien hoe we dat oplossen. Morgen de grote dag. Rome en meer specifiek het St. Pietersplein bereiken.

Prachtige plaatjes. Jullie zijn er bijna, zo knap! Heel veel succes met de laatste etappe morgen, geniet ervan in Rome!

Linnet 2023-07-28 21:29:43

Wauw de laatste “lootjes” mooie foto’s ook. Een fijn laatste wandeldag morgen! Alvast proost! 🍷🥂🍻🍾

Trijn 2023-07-28 21:33:59

Wow zoveel bewondering voor jullie. Geniet van de laatste route en de aankomst in Rome!

Saskia 2023-07-28 21:46:43

Wow bijna in Rome. Erg leuk om jullie reis verslagen te lezen en heel veel respect dat jullie elke dag weer vele kilometers lopen.

Tineke 2023-07-28 21:58:35

Het grote doel is op 1 dag bereikt. Mijn petje af voor jullie. Mooie foto’s en leuke verslagen. Succes en veel plezier in Rome, op het St. Pietersplein.

Cathy 2023-07-28 22:48:34

De straat naar het Sint Pietersplein is werkelijk magisch mooi, geniet daar zeker van!

Heleen 2023-07-28 23:09:29

Een hele mooie onderneming. Mooie verhalen gelezen en mooie foto's gezien. Succes morgen.

Jos 2023-07-28 23:50:36

Wow, nog 1 dag en dan is jullie doel bereikt:ROME!! Heel veel succes morgen met de laatsten etappe en heel veel respect voor jullie, petje af 🚶🏻‍♂️🚶‍♀️💪🥾🥾

Jos en Menanda 2023-07-28 23:50:51

Wat een geweldige prestatie wat jullie hebben gedaan. Ik heb mee genoten van jullie verhalen en foto’s. Ik ga het missen. Succes met de laatste kilometers en dan genieten van Rome. Doe de groeten aan de paus.

Alie ( Tina’s zusje) 2023-07-29 00:51:39

Op naar de paus! Jullie doen het fantastisch! Succes met de laatste kilometers!

Mandy 2023-07-29 07:55:03

Succes met de laatste loodjes! Heel veel bewondering voor jullie. En erg leuk om jullie op deze manier te volgen. Kom je na terugkomst nog weer even langs Didy? Om ons helemaal bij te praten? 😊

Saskia E 2023-07-29 08:49:34

Het einddoel in zicht, wat goed!!!, een hele mooie bijzondere dag vandaag!

Henk en Hillie 2023-07-29 11:13:19

Wat een geweldige prestatie, mooie foto’s. Succes de laatste route.

Tina 2023-07-29 15:50:25

Succes met de laatste etappe en doe de groeten aan de paus.