He, he pffffffff!!!!

Spanje, Pontecesures

Caldas de Reis > Pontesecures 15km

Nou dat was me het tochtje wel vandaag. Nadat de temperatuur gistermiddag weer tot 39graden opliep zou het vandaag wat minder zijn. Ondanks de airco in ons hotel hebben we allebei nauwelijks een oog dicht gedaan.
Dus vanmorgen maar vroeg uit de veren, ergens best wel lekker ontbeten, en nog in het donker op stap samen met vele anderen die waarschijnlijk aan dezelfde slapeloosheid hadden geleden.

Het ging aanvankelijk best wel lekker en de tocht voerde door een prachtige groene omgeving waarbij de kuiten af en toe weer even flink op de proef werden gesteld.
Toch begonnen we het geleidelijk aan allebei wat zwaar te krijgen en dus besloten we wat regelmatiger te rusten en het tempo te drukken.
Keerzijde van de medaille was dat we te maken kregen met een opnieuw weer fors oplopende temperatuur terwijl het ook nog enorm drukkend werd.
Kort voor aankomst in Pontesecures ging bij mij het licht uit. Ik had schijnbaar veel te weinig gedronken onderweg en het duizelde me van alle kanten.
Met wat hangen en wurgen uiteindelijk na bijna een uur of 6 toch ons hotel bereikt. Gelukkig konden we direct inchecken in tegenstelling tot hetgeen er op de website van het hotel stond.
Na eerst een uurtje te hebben gerust (wat niet echt lukte) maar ergens wat gaan eten om er niet vanavond nog op uit te hoeven.
Ik heb het naar binnen zitten duwen want ik kwam maar niet echt bij.

Nu na ruim een uur goed te hebben geslapen en inmiddels flink wat water te hebben gedronken ben ik weer redelijk boven Jan.
Els die onderweg wel voldoende drinkt heeft me daarmee een goede les geleerd.
Het is dus nog steeds snikheet.

Morgen weer een wat kortere etappe van een km of 12.
Groetjes Els en Ton

Nou jullie hebben het met 't weer niet getroffen maar dat hoort er ook bij. Petje af als je er een op hebt. Niet drinken as je dorst krijgt maar gewoon ieder half uur wat drinken. Heb weer genoten van de mooie verhalen, deed me af en toe weer denken aan de tijd dat ik zelf nog door de Ardennen rondliep, sorry rennen. Succes verder!!!!

Wim Boonhof 2018-09-02 19:42:59

Weer mooi geschreven. Nou ton morgen toch maar meer aan het water. Gr

Tiny en hen 2018-09-02 19:44:58

Ton wil je de eindstreep halen zal je veel moeten drinken.WATER WATER EN NOG EENS WATER. Wens jullie voor morgen veel wandelplezier. Het eind is in zicht.😥😥

Corrie Janssen 2018-09-02 19:48:15

Nou nou 39 graden. Pfffff dat is veel te veel, en toch volgehouden!!! Dat doen jullie toch maar. Super knap!!!

Hermien 2018-09-02 19:52:06

Die ervaring Ton zal je niet meer maken. Ik ken het gevoel van de 4-daagse. Ook ik, Nel, kon niet drinken en eten. Vooral met dat warme weer. Doe het maar eens... Fijn dat Els je nu kan ondersteunen :) Heel veel plezier met de laatste kilometers, het gaat inderdaad rap.

Nel en Huub 2018-09-02 19:56:04

Jij hebt je lesje wel geleerd. Drinken moet. Maar 39gr. vreselijk knap van jullie en respect. Wandel ze morgen.

Miep 2018-09-02 20:42:02

Hoi Els en Ton, Ja Ton, drinken met temperaturen die tegen de 40 graden lopen is een must. Je zweet en zweet maar en al het zout verlaat je lichaam. Gevolg is dat je helemaal op bent. Ook ik kan er over meepraten. Maar gelukkig voel je dat het weer beter gaat. Succes morgen en doe rustig aan.

Ger en Thea 2018-09-02 22:36:19

Sow! Ton je moet de laatste kilometers geen gekke dingen gaan doen hè, 😜 het is wel verstandig om naar Els te luisteren ( dat is altijd wel verstandig hoor ) maar voor de rest ziet het er geweldig goed uit veel wandelplezier vandaag en tot straks 👫

Lenie 2018-09-03 08:55:50

Goedemorgen beste Bedevaartgangers, Al doende leert men. En doen alsof je 25 bent, geeft problemen. Uit jouw boeiend en interessant reisverhaal begrijp ik dat je de ontstane ´precaire situatie´ onder controle hebt. Had niet anders verwacht. Voor vandaag weer boeiende, maar vooral geen dorstige kilometers. Vele groetjes uit het Tegelse land. Jacques